Ga naar inhoud


Links verwerken in formulier


Gast grummy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil in mijn pagina gaan werken met een formulier waarin ik links kan verwerken. Is dit mogelijk door te werken met een list? En heeft iemand daar een makkelijk script voor voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal een beetje meer uitleg moeten geven wat je juist wil.

Is het een keuze die de bezoeker kan maken in dat formulier of om dingen aan te passen?

Links naar pagina's binnen de website of erbuiten?

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je soms zoiets:

Code:
 <html><head><script language=javascript>function goto_url() {	if (document.formulier.selectmenu.value != "") {	   document.formulier.action = document.formulier.selectmenu.value;	   document.formulier.target = "_blank";	   document.formulier.submit();	   return true;        }        else {	   return false;        }}</script></head><body> <form name="formulier"> <select name="selectmenu" onChange="return goto_url('');"><option value="" selected>Maak uw keuze...</option><option value="www.sat4all.com" >sat4all</option><option value="www.google.nl" >google</option></select></form></body></html> 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duwgati

 

Dit bedoelde ik inderdaad, heeft zo'n formulier ook nog een bepaalde naar zodat ik het via google had kunnen vinden?

 

Bedankt voor de snelle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen html kennis hebt kan je deze menu's ook met dreamweaver maken.

 

In het menu insert/form vind je alles om een formulier te maken.

Kies voor menu/list

Vul alle links in en daarna in het panel "behaviors" maak je er een jump menu van.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu iets verder gekomen met het script van Duwgati, zit alleen met een klein probleempje. Ik heb 2 filmpjes die ik wil laten afspelen met het script hieronder. Als ik deze pagina heb opgeladen kan ik 1 van de 2 filmpjes afspelen, dat is het filmpje die ik als eerst aanklik. Het komt er dus op neer dat je degene die je het eerste aanklikt af kan laten spelen. Dit probleem doet zich alleen voor als ik de pagina van de server af laad. Op de computer waar ik de pagina ontworpen heb kan ik ze wel alletwee afspelen.... Hoe zou dit kunnen?

 

</style><body>

<html><head><script language=javascript>function goto_url() { if (document.formulier.selectmenu.value != "") { document.formulier.action = document.formulier.selectmenu.value; document.formulier.target = "filmframe"; document.formulier.submit(); return true; } else { return false; }}</script></head><body> <form name="formulier"> <select name="selectmenu" onChange="return goto_url('')">

<option>Maak uw keuze....</option>

<option value="fotoboek/bomen/bomen1.htm">bomen #1</option>

<option value="fotoboek/bomen/bomen2.htm">bomen #2</option>

</select></form></body></html></body>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik dat je lokaal wel een correcte frameset hebt gedefinieerd en op de server niet.

 

Als je op een Unix/Linux server zit, is de syntax case-sensitive. Onder Windows is dat niet het geval. Ik vermoed daarom dat je de hoofd- en kleine-letters door elkaar hebt gehusseld.

 

En verder is je code wat slordig in elkaar gestoken. De blauw gemarkeerde stukken horen er niet in thuis als je het mij vraagt:

[color:"blue"] </style><body> [/color]

<html><head><script language=javascript>function goto_url() { if (document.formulier.selectmenu.value != "") { document.formulier.action = document.formulier.selectmenu.value; document.formulier.target = "filmframe"; document.formulier.submit(); return true; } else { return false; }}</script></head><body> <form name="formulier"> <select name="selectmenu" onChange="return goto_url([color:"red"] '' [/color])">

<option>Maak uw keuze....</option>

<option value="fotoboek/bomen/bomen1.htm">bomen #1</option>

<option value="fotoboek/bomen/bomen2.htm">bomen #2</option>

</select></form></body></html>[color:"blue"] </body> [/color]

 

En verder in mijn oorspronkelijke code mogen de [color:"red"] '' [/color] ook weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...