Ga naar inhoud


Schijf 300 Gig nog lang niet vol, datatransfer probleem met Jpeg's.


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het volgende probleem en hoop, dat iemand de oplossing heeft. Heb een linux geformatteerde schijf van 300 Gig in mijn Dreambox 7020S. Volgens systeeminformatie ext3 geformatteerd. Resteert nog 120 Gig aan opslagcapaciteit, dus meer dan voldoende lijkt mij. Echter via FTP jpg's of jpeg's kopieren lukt niet meer. Films e.d. opnemen (in dreambox), dan wel kopieren van PC naar ontvanger geen enkel probleem. Misschien maximum van partitie bereikt, maar hoe kan ik partities aanpassen, zonder dat data verloren gaat op een externe schijf, die alleen via FTP te benaderen is. Het backuppen van de schijf zal gelet op de hoeveelheid data erg lang gaan duren, als opnieuw formatteren met een andere partitie indeling de oplossing zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hang die harde schijf tijdelijk aan een computer.

Download GParted en brand deze iso file als image op een cd-tje.

Start je pc met deze cd in de lade...nu kan je zonder dataverlies je harde schijf gaan resizen/herindelen enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Ik ben in linux helemaal niet thuis, maar kan je de schijf aan een windows PC hangen en met het door jou genoemde programmaatje de in linux geformatteerde schijf benaderen en de partities resizen? Misschien een erg stomme vraag, maar ik stel hem toch maar even voordat ik domme dingen doe of iets doe wat helemaal niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...