Ga naar inhoud


advies aanschaf radio/wereldontvanger/cd-mp3


marco24

Aanbevolen berichten

Citaat:
toen Grundig nog Grundig was was dat een sublieme ontvanger(Satelliet 2000/2100 ), nu komen ze ook allemaal uit het verre oosten en daar heb ik geen hoge pet van op


Vroeger had Grundig inderdaad van die prachtige, kostbare, heel grote portable wereldontvangers. Er lijkt nu zowaar een opvolger te zijn, kijk maar eens naar deze link.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
kijk dat begint er op te lijken, er staat alleen nog geen Grundig op maar is wel de Grundig look

 

Grappig dat je dat zegt. Ik vond namelijk in de bekende electronische baai een kleinere portable die als Eton-Grundig werd geadverteerd. Blijkbaar is er dus een verband tussen Eton en Grundig. Misschien zelfs is Eton wel de voorzetting van de originele Grundig wereldontvanger afdeling, maar dat is pure speculatie van mijn kant. In ieder geval is deze club ook in Duitsland vertegenwoordigd, zie deze link .

 

Ik heb overigens mijn Sangean 909 opgestuurd naar de U.S. om te laten modificeren. Als je even het web afstruind dan vind je heel wat sites waar naar hartelust geknutseld wordt met deze radio. Ik las ergens een commentaar van iemand die schreef dat de gemodificeerde versie zo goed is dat hij aardig in de buurt kwam van zijn semi-professionele ontvanger. Ik kan dat commentaar alleen niet terugvinden.

 

Toevoeging:

Eton blijkt de laatste generaties grote Grundigs ontworpen en gebouwd te hebben, b.v. de Satellit 800 was blijkbaar een Eton met een Grundig badge. Ik las een iets minder gunstig commentaar op deze E1. Daarin werd geklaagd over het ontbreken van een handvat en een ferriet antenne (voor LG en MG), en over de ongebruikelijke stepping van 20kHz op de FM. Daar had de schrijver 25 of 50kHz gewild.

 

2e toevoeging;

Dit is een aangepaste Grundig Satellit 900 die blijbaar nooit als zodanig op de markt geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...