Ga naar inhoud


Dreambox niet meer te benaderen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Mensen, ik ben geen expert op dreambox gebied dus ik stel hier maar even de vraag...Ik heb een dreambox 7000s met pli diamont en enigma. Nu kan ik sinds 2 dagen de dreambox niet meer benaderen. Heb het idee dat het aan enigma ligt, iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

 

b.v.d.

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet veel helaas gebrek aan kennis ben ik bang, heb in de router nagekeken en daar staat alles nog goed, ook is de internetverbing van de box goed want bij " software update" maakt ie gewoon verbinding. Misschien is op een of andere manier de ip van mijn dreambox verandert maar ik weet niet waar ik dit kan nakijken...

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom,

Wat wil je doen

1. alles er af halen

 

koppel als je een schijf erin hebt zitten los ook een usb stick. Ga met een seriale kabel aan de gang. Zorg dat je een erase.file hebt. Leeg je dreambox en zet er weer een nieuwe img op. BV Pli img

Start je box op zonder flash erase want dat gaat vanzelf, vul je sat lokatie in en je ip adres voor de connectie internet.

suc6

DREAMBOX 7000S, DISEqC 1.2, Triax 80cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Niet veel helaas gebrek aan kennis ben ik bang, heb in de router nagekeken en daar staat alles nog goed, ook is de internetverbing van de box goed want bij " software update" maakt ie gewoon verbinding. Misschien is op een of andere manier de ip van mijn dreambox verandert maar ik weet niet waar ik dit kan nakijken...

Ruben


Als je in het menu zit van "software update" toets je 1x de "exit" of "lame" toets van je AB in. Je ziet dan een menu "Expert menu" klik daar op en kies dan "communication setup". Daar kun je het ip adres zien.

PS: De benamingen kunnen iets afwijken aangezien ik geen Dreammbox hier bij de hand heb, dus heb het even uit de blote bolles gedaan.

Greetz,
Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box gewoon nog werkt, zou ik niet begiinen met alles af te halen.

Als in de Communiations Setup (zie post van Spiderman) DHCP aangevinkt staat, krijgt de box na een herstart vaak een nieuw ip-nummer, en kun je hem onder het oude nummer dus niet meer bereiken.

Wat ik zou doen is:

- onder Communication Setup kijken wat het ip-nummer nu is

- Kijken of je box onder dat nummer bereikbaar is

- zo ja, dan DHCP uitvinken, settings opslaan en de box via het menu herstarten.

Dan blijft het ip-nummer voortaan constant.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die me geholpen hebben...Bedankt! Het was i.d.d. zo dat mijn box een ander ip had gekregen, dit kon ik dus zien d.m.v. jullie aanwijzingen in de communicatie setup. Toen was het een simpel gevalletje van de goede ip in mijn router plaatsen en alles loopt nu weer als een trein.

 

nogmaals bedankt!

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...