Ga naar inhoud


help, laptop vastgelopen!! Doet niets meer....


Mirelja

Aanbevolen berichten


Ik kan wel in de bios komen, of als ik opstart met de cd xp pro erin, Dan krijg ik wel te zien 'druk op een toets als u de pc vanaf de cd-rom wilt starten. Dan staat er de hardware configuratie wordt gecontroleerd, en dan is het Basta. Doet hij helemaal niets meer. wie kan me helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk een gecrashte hd... Misschien even via een win 98 startdisk opstart en een scandisk uitvoeren. Als die de fouten repareert kan je hd weer werken. Misschien weten anderen betere proggies hiervoor?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je hd wel herkend wordt,kijk in de bios bij peripherie,system of welke mogelijkheden er dan ook bij staan of je harde schijf wel wordt herkend.Dat je van je cd-rom kan opstarten en in bios kan geraken zegt nog niet dat ook je harde schijf goed is.

Probeer via win 98 floppy erin te geraken en typ dan C:\>dir/a/p/w staat er iets op je schijf? Geeft ie aan dat het station onbekend is dan is je hd kapot ,zie je wel iets typ achter dosprompt:chkdsk /f ,Staan er geen belangrijke zaken op kan je schijf gewoon formatteren,het lijkt erop of je schijf gecorrumpeerd is .Als je per se je gegevens wilt behouden zou ik gewoon windows verwijderen kan je proberen te doen door in dos :c:\deltree windows te typen of eerst C:\windows en dan del c:\*.* ik weet niet of ie dit pakt.Gewoon even proberen, Je kan ook een programmaatje spinrite inzetten dat een harde schijf herstelt van badsectors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...