skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 ik heb een adsl/router in de kamer boven, mijn computer is wireless verbonden met de router via een insteekkaart pre-n belkin. de dreambox is via een telefoonkabeltje verbonden met een access point van us robotics die naast de tv in een andere kamer staat. Ik kan geen verbinding krijgen, noch met de router boven, noch met mijn computer. Hoe kan ik dit oplossen, help. thnx. dreambox 7000s Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 een telefoonkabeltje ? ten eerste zal het USR AP moeten kunnen communiceren met je wireless router boven. als dit werkende is (en dat zal geen makkie worden) zal je de Dreambox moeten voorzien van een volwaardige, 8 aderige CAT5 UTP-kabel en hem in hetzelfde IP-segment (+subnetmask +nameserver (DNS) +gateway) zetten als je router. je zou je dreambox ook kunnen voorzien van een ethernetbridge als je draadloos zou willen blijven maar liever nog, een kabeltje naar boven .. merDe deze ruimte is te huur
skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Geplaatst: 27 mei 2006 dus telefoonkabeltje van dreambox naar de ethernet bridge en het zou onmiddellijk moeten werken ? Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 geen telefoonkabel! in veel gevallen zitten daar maar 2 aders in. en een ethernetbridge werkt pas als ie communiceerd met je wireless router. je range moet het dus wel halen. merDe deze ruimte is te huur
skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Geplaatst: 27 mei 2006 wel ja telefoonkabel noem ik het, maar er was zo'n dikke kabel meegeleverd bij het aanschaffen van de access point van robotics, dus ik denk dat deze kabel wel voldoende zal zijn. Het signaal hier is zéér goed. Dat zou dus ook geen probleem mogen zijn, maar is een ethernet bridge dan meer geschikt dan de access point ? Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 je USR A/P moet kunnen connecten met de router boven. dat doet ie niet zeg je. Bridging heet zoiets en is vaak merkafhankelijk. de meeste USR AP's kunnen dit maar e.e.a hangt dus af van de router boven. wat voor merk en type is dat ? merDe deze ruimte is te huur
skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Geplaatst: 27 mei 2006 adsl/router is Zyxel P660HW61. Is er eventueel een andere oplossing als ik een wifi usb stick in de dreambox steek. Zou dat eventueel kunnen werken. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 neen dat zal niet gaan. het meest stabiel is een UTP kabel. je hebt geen mogelijkheid een kabel te trekken vanaf de dreambox naar die Zyxel ? merDe deze ruimte is te huur
skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Geplaatst: 27 mei 2006 neen dat is uitgesloten omdat het niet mijn huis is en de kabel zou langs de gevel naar de woonkamer van mijn verloofdes ouders gaan. is een ethernet bridge dan een gemakkelijke oplossing aangezien ik een goede connectie heb hier. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2006 Geplaatst: 27 mei 2006 yup. bijv. een Belkink of Linksys ... zo'n beetje elke, zichzelf respecterende, computerboer kan die dingen leveren. de Linksys WET54 zou volgens mij prima moeten werken. Ik draai zelf niet met een bridge maar met een WDS configuratie van Linksys dus pin me nergens op vast. wellicht naar meer info vragen bij users die ook met een brdige werken. merDe deze ruimte is te huur
skippie1770 Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Geplaatst: 27 mei 2006 k ga wellicht overgaan tot de aanschaf van deze linksys ethernet bridge. Alvast bedankt voor je hulp. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ome Merde Geplaatst: 28 mei 2006 Geplaatst: 28 mei 2006 no problem. succes en als het niet lukt dan horen we het wel ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen