Ga naar inhoud


Satelliet instellingen DM7025 met Monoblock Twin LNB


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen welke instellingen nodig zijn voor de DM7025 in combinatie met een Maximum monoblock Twin LNB MBT-22 met ingebouwde DiseqC Switch. Heb DISEqC A voor de Hotbird in de klem geplaatst, de DISEqC B voor de Astra hangt nu rechts vrij (vanuit achter schotel gezien). Hotbird is uitgericht en geeft sterk signaal, alle beelden staan nu op zwart. Hotbird zenders FTA heb ik eerst wel ontvangen, maar na vermoedelijk verkeerde instellingen nu beeld weer op zwart. Heb vervolgens weer alle instellingen gebropeerd op standaard te zetten. Bij tuner A simpel staat nu: diseqc a/b, port A op Hotbird en B op Astra, en tuner B: als tuner A. Op tuner B vond ik echter geen signaal klopt dit? Wat is de max. kabellengte (10meter?). Ik heb n.l. ergens gelezen dat het signaal bij langere kabels zwakker is en daardoor de diseqc switch niet meer kam omzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je zeker dat je hoofd-LNB nu nog op de Hotbird staat?

De instellingen lijken goed. Hoe zie je de signaalsterkte? Als dat via de box is zou de uitrichting moeten kloppen, als het met een externe signaalmeter is, kan het zijn dat je 'Hotbird-LNB' Astra staat te vangen. Vooral als je sterk signaal hebt, maar geen FTA zenders kunt ontvangen is dat best een mogelijkheid.

Kun je redelijk makkelijk bij je schotel?

Als je DiSEqC-problemen vermoedt, is het wel eens nutig om tijdelijk een van de koppen af te dekken met alufolie. Als je dan nog sterk signaal binnen krijgt, weet je zeker dat dat van de andere kop komt.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lion, hartelijk dank voor je snelle reactie. Heb meteen geprobeerd, en het werkte na wat gerommel. Het luistert wel nauw met zo'n twin-LNB maar ben er dik tevreden mee!

 

gr. Big Jantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb sinds januari dezelfde hardware als jou. Maar heb pas vorige week de instellingen goed gekregen. Ik heb 17 meter kabel ertussen dus dat is geen probleem. Vorige week nog wat geprutst en toen wou het nog niet. Een dag later zonder de schotel uit te richten op nieuw laten zoeken> en toen had ik achtentwintighonderd dus goed

ik vind het moeilijk om te zien wel kop nu precies ontvangt want met satfinder kan hij wel via de andere kop zien^

vraag: kun je met disleck schakelen tussen a en b

vraag: hoe krijg je bij de astrakop een signaal want als ik setfinder tussen de astrakop en de kabel heb dan geeft de hotbirdkop een signaal

ik krijg niet de setfinder uit als ik de zilverfolie boven de astra kop doe

vraag: hoe krijg je de satfinder uit als je wil weten dat astra goed staat als je bv hotbird al gevonden hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...