Ga naar inhoud


webxtv: kan de beeld kwaliteit verbeterd worden?


hobsat

Aanbevolen berichten

Mij valt op dat de stream(lees beeld) minder van kwaliteit is dan t beeld via de scart, nu is dat op een kleinere scherm zoals mn laptop niet zo erg maar op mn beamer kan ik bijna dammen vanwege de compressie.

ik probeer t wel "verbeteren" met de filter instellingen van vlc maar t lost t probleem niet echt op.

 

Mijn vraag is is dit geregeld in de hardware van de dream en kun je er niets meer mee of is dit ingebakken in de image's ??

en als de t laatste t geval is kan dit ook verbeterd worden en doormiddel van een keuze mogelijkheid welke kwaliteit je wilt hebben?

want een en ander heeft natuurlijk consequenties voor je netwerk belasting cq cpu power.

bij mij is t laatste voldoende aan wezig en kan ik dvd ts files op de stream zonder problemen aan.

 

misschien een vraag voor een image maker(s)???

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee dat klopt appien, maar ik weet ook dat t veel beter kan , zoals ik al schreef bekijk ik ook dvd's op de stream en dat zie t er echt beter uit zonder de blokjes van een compressie.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, web-x ziet er via het lan zeker minder uit dan rechtstreeks op (digitale) tv . volgens mij ligt dat niet zozeer aan de compressie-ratio maar de framerate lijkt in ieder geval wel lager te liggen, of de streamrate, ik weet het niet. frames/beeldlijnen lopen in ieder geval meer in elkaar over, en dat maakt het een stuk minder prettig om naar te kijken..

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er ook veel vanaf hangt welke videokaart je gebruikt in je PC. Ik heb hier maar een standaard onboard videokaartje en dan zie je vooral bij snelle passages grote hakken door het beeld heen. Kan me voorstellen als ik een echte gamer videokaart heb, dat het beeld dan een stuk sneller ververst wordt en dus ook beter aan te zien is.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoodreden is toch interlacing hoor...

 

De pixels van je TV zijn veel groter dan die van je PC scherm.

Ook het aantal lijnen is drastisch kleiner.

Komt ook nog bij dat je tv beeld geen volledig beeld is zoals bij een PC maar eigenlijk maar de helft van je beeld...

 

met VLC kan je wel het soort interlacing kiezen, speel daar maar eens mee.

Dat geeft ook veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep , heb ik allemaal geprobeerd, wordt ook wel beter maar nog niet "je van het" zeg maar.

 

ow ja beamer draait op een resoltie die t dichts bij tv ligt.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...