Ga naar inhoud


dreambox 500s voeding lnb defect?


Gast

Aanbevolen berichten

Van mijn enkele weken oude dreambox 500s vermoed ik dat mijn voeding voor de lnb kapot is. Als ik de dreambox doorlus vanuit een andere ontvanger dan heb ik wel ontvanst. Doe ik de ontvanger er tussen uit dan heb ik totaal geen ontvants SNR staat dan tussen de 30% en 50% de AGC is zogoed als 0% en de BER geeft waarden aan van 4000 tot en met wel 16000

 

Is mijn vermoeden juist? zoja, kan ik er wat aan doen. Zonee is er een andere oplossing (softwarematig probleem oid)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, niet tuner kapot.

Bij een kapotte tuner heb je ook geen beeld als je hem doorlust vanaf een andere tuner.

Ik denk dat de oorspronkelijke conclusie van Laagkeet wel eens spijker in de roos zou kunnen zijn.

Als je de ontvanger doorlust vanaf een andere, krijgt je LNB de voeding van die andere. Voor de zekerheid zou je met een voltmetertje de spanning op de coax na kunnen meten. Als de LNB-voeding kapot is, zal daar weinig spanning meer staan, zeker onder belasting. Ik meen dat ik al eens een post gezien had over de LNB voeding van de 500, inclusief het component dat de grootste kans had om de geest te geven. Maar als je box pas enkele weken oud is, heb je garantie -> terug naar de dealer!

 

Greetz, Lion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...