Ga naar inhoud


Ontvanger en cam binnen, hoe nu verder.....


Hans Houwaard

Aanbevolen berichten

Volgens mij is er sprake van 2.14 en niet van 2.4. Deze heb ik momenteel op de cam staan, dit geeft in ieder geval het info scherm aan. Toch heeft de kaart moeite met het uitlezen van de CD kaart. Ik heb besloten de cam te verkopen en heb al een vervangende cam gekocht, die het prima doet op het moment.

 

Ik heb opnieuw gebeld voor de activering en als het goed is heb ik vanavond beeld op CanalDigitaal versluitelde kanalen. Nu nog de juiste satellieten uitrichten, want ik denk dat daar ook iets is misgegaan.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, de schotelontvanger opnieuw uitgericht, ik had inderdaad op de verkeerde lnb naar Astra1 gezocht. Opnieuw alles ingesteld en nu alle 3 de satellieten wel gevonden. Astra, Astra2 en Hotbird allemaal beeld.

 

Ik heb nu alleen het euvel dat op sommige kanalen van Astra1 na een tijdje het beeld begint te knipperen. De ontvangst en kwaliteitontvangststrepen beginnen terug en weer op te lopen en het beeld wordt blokkerig en het geluid van gedeeltelijk weg. Dit gebeurt nooit als ik de ontvanger aanzet, altijd pas na een tijdje. Ook gebeurt het niet bij alle kanalen. Wel Ned1 Ned2 en Ned3, maar niet RTL4, RTL5 en SBS6. Alle FTA kanalen op Astra2 en Hotbird blijven wel beeld geven. Dit gebeurde voor het opnieuw uitrichten trouwens niet. Iemand een idee, of moet ik binnenkort opnieuw het dak op?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dect telefoon staat niet in de buurt. Ik heb de F stekker opnieuw op de coax gemonteerd, de enige stekker waarvoor ik niet het dak ophoefde. Dit bleek te helpen, bij het af en opdraaien aan de receiver was het allemaal wat losser geworden. Bovendien was het de eerste f connector die ik gemonteerd heb, dus heel strak zat deze nog niet.

 

Kortom, goed beeld op alle kanalen op Astra, Astra2 en Hotbird.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...