Ga naar inhoud


Gedwongen winkelnering - toegestaan?


Creatura

Aanbevolen berichten

Per 01-06-2006 verhuisd de TV-zender TV Globo Nacional van de Hispasat naar de Hotbird. Het was al lange tijd mogelijk om een abonnement te nemen op deze zender, waarbij dan tevens een stuk of 12 andere kanalen werden geleverd (allen in de Portugees/Braziliaanse taal).

Met de verhuizing is nog maar één TV-kanaal over (TV Globo). Een abonnement nemen kan alleen wanneer dit in combinatie is met de (door Globo goedgekeurde) Octel-ontvanger. Het los kopen van alleen de kaart is niet mogelijk.

Afgezien van de hoge prijs voor het abonnement op één TV-kanaal (ruim € 240,- per jaar!) en de kosten voor de ontvanger (€ 350,- in NL, € 160,- in Portugal!) vroeg ik me af of dergelijke koppelverkoop nog is toegestaan. TV Globo richt zich heel erg op Europa, m.i. zijn hier ook Europeese richtlijnen inzake kopelverkoop van toepassing.

Wie weet hier iets meer van?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet dat DVB een Europese standaard is, waardoor je alleen een CI-kaart zou hoeven kopen van de aanbieder, en niet een hele ontvanger.

 

Ik weet ook dat Sky zich daar op een of andere manier aan onttrokken heeft, maar dat het wel de bedoeling is of was dat alle uitzendingen volgens de DVB-norm waren zodat kijkers naar meer dan 1 aanbieder kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er materie omtrent koppelverkoop Europees geregeld is. In Nederland en Frankrijk gaan er vlot "bijna gratis" GSM's over de toonbank in combinatie met een of ander GSM-abonnement. In Belgie wordt zoiets direct verboden als koppelverkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
TV Globo richt zich heel erg op Europa, m.i. zijn hier ook Europeese richtlijnen inzake kopelverkoop van toepassing.
Wie weet hier iets meer van?
Ik ben bang dat het dan gaat om de locatie waar het bedrijf gevestigd is.
Maar ach joh, zo'n koppelverkoop houden ze toch nooit lang vol, wie koopt er dan nog een abo?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...