Ga naar inhoud


Sony TV met 1024x768, kan deze hdtv?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een reeds enkele jaren sony tv die op de rgb ingang 1024x786 resolutie ondersteund en dit heb ik danook getest met mijn pc en dit werkt perfect. Betekent dit danook dat mijn tv hdtv zou aankunnen en is dit totaal iets anders?

 

Greetz,

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je allereest moet begrijpen is dat HDTV twee resoluties kent: 1280x720 en 1920x1080

Ter vergelijking, het oude PAL formaat is 720x576

Zoals je wel kunt begrijpen is 1024x768 (niet 786) dus niet HD ready.

Het is ook belangrijk om te weten dat je voor HDTV signalen minimaal 1 van de drie soorten aansluitingen nodig hebt:

* Component / YUV / YPbPr (analoog)

* DVI-D

* HDMI (zoals DVI maar met meer bandbreedte en geluid wordt

meegezonden in 1 kabel)

 

De VGA of zogenaamde D-SUB15 of daarbij 't RGB signaal is niet geschikt voor de echte HD signalen. Downscalen van het HD signaal is hier dan van toepassing om het toonbaar en passend te krijgen naar dat wat de TV aankan.

 

VOETNOOT: Bij HDTV technologie kennen we ook nog progressive en interlaced signaal doorvoer en verwerking (frame hertz) maar dit nu even terzijde.

;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De VGA of zogenaamde D-SUB15 of daarbij 't RGB signaal is niet geschikt voor de echte HD signalen. Downscalen van het HD signaal is hier dan van toepassing om het toonbaar en passend te krijgen naar dat wat de TV aankan.


correctie - rbg/vga/dsub15 is niet de standaard voor hdtv signalen..maar kan het wel.
kijk bv naar je computermonitor , die kan (afhankelijk van model) prima een hdtv resolutie weergeven over de vga aansluiting.

in het geval van die sony tv wordt het signaal teruggezet naar de standaard resolutie.. dit omdat de beeldbuis gewoon geen hdtv resolutie heeft.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Definitie HDReady wordt gebruikt voor alle lcd en Plasma Tv´s die een HD signaal via DVI of HDMI kunnen WEERGEVEN, dus ook als dit niet een van de twee eerder genoemde native resoluties zijn. 1024x 768 is zelfs een goede resolutie om HD weer te geven, mits een goede scaler gebruikt wordt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...