Ga naar inhoud

Toekomst 7025...is die er nog wel na lancering 8000?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat vraag ik me dus af. Dream zet straks de ultieme machine neer die weer op een ander platform berust.

Ik krijg een beetje het nare gevoel dat de 7025 een tussen modelletje is geweest en dat ontwikkeling van nieuwe software door Dream een beetje op de achtergrond wordt geplaatst nu.

Een paar maanden geleden dacht ik een super koop gemaakt te hebben met de 7025 maar ik ben een klein beetje teleurgesteld over de snelheid van ontwikkeling.

Misschien waren mijn verwachtingen nog wel wat te hoog want ik weet dat ze de 7025 eigenlijk een beetje te vroeg in de markt hebben gezet maar als ik kijk naar Enigma op de vorige modellen dan zien die er toch een heel stuk gelikter uit.

Ik zou zeggen, laat de discussie maar losbarsten..

Toekomst 7025 erg onzeker na lancering 8000.......

DM 7025 - Newest LT image - internal 160Gb HDD

DM 500 - Newest Gemini image - CIFS recording to XBOX Samba server with Linux

DUO LNB (Astra 1+3) on 60cm Triax Dish

Geplaatst:

het is een aankondiging nog geen lancering en voordat alles over op hdtv is heb jij veel genoten van je 7025.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:

Ja goed maar één ding staat vast en dat is dat ie gelanceerd wordt.

Het zal het paradepaardje van Dream worden waar veel mensen aan (zullen) werken.

Daardoor zal verdere ontwikkeling van de huidige platformen, en vooral het platform van de 7025 die uniek is in de hele Dream familie, achterop raken.

Ik kan het mis hebben hoor, daarvoor heb ik juist dit topic gestart.

Geplaatst:

wat ik gelezen heb is hij alleen uitgebreid met een dvd brander maar volgens mij is het ook een twin tuner dus dezelfde techniek als de 7025 als ik me niet vergis

dus de software voor de 8000 en 7025 zal misschien wel gelijk zijn

Geplaatst:

de 7000 is ook nog steeds niet uitgescheten na de 7020/25.

maar laten anderen hun mening ook maar geven, ik zie t niet zo zwaar in.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:

dat vraag ik mij ook af laatste tijd is er niet echt meer wat bijgekomen voor alle dream modellen we zitten nu al een lange tijd met dezelfde dreamimage lijkt er idd erg veel op dat alle aandacht op dit moment wordt opgeslokt door de 8000 (kan me niet snel genoeg gaan overigens) maar de 7025 is inderdaad wel een beetje een stiefkindje aan het worden ik bedoel waar blijft die webinterface ,opnames hebben een lypsync probleem ik vindt dat dit ook aandacht moet krijgen

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Citaat:
wat ik gelezen heb is hij alleen uitgebreid met een dvd brander maar volgens mij is het ook een twin tuner dus dezelfde techniek als de 7025 als ik me niet vergis
dus de software voor de 8000 en 7025 zal misschien wel gelijk zijn

Nee de hardware in de 8000 is gebaseerd op een AMD en ook voor deze box zal er nieuwe software gemaakt moeten worden, netzoals voor de 7025 moest gebeuren (ATI processor)

Geplaatst:
Citaat:
de 7000 is ook nog steeds niet uitgescheten na de 7020/25.
maar laten anderen hun mening ook maar geven, ik zie t niet zo zwaar in.

Nee dat klopt maar dat komt omdat nieuwe images voor de 7000/7020/500/5620 allemaal gebaseerd zijn op dezelfde hardware. (lees processor)
Image bakkers zoals Gemini kunnen relatief eenvoudig een image aanpassen voor andere boxen uit de reeks.
Daarom draait de 7000 nog zo lekker mee.

Geplaatst:
Citaat:
Nee dat klopt maar dat komt omdat nieuwe images voor de 7000/7020/500/5620 allemaal gebaseerd zijn op dezelfde hardware. (lees processor)
Image bakkers zoals Gemini kunnen relatief eenvoudig een image aanpassen voor andere boxen uit de reeks.

Het ligt niet zozeer aan de processor, dat is gewoon een kwestie van een andere compiler pakken. Je kan dan dezelfde software voor een andere processor maken.

De 7000/7020/500/5620 werken allemaal met enigma1, terwijl de 7025 en de 8000 voorzien worden van enigma2. Deze twee boxen maken dus gebruik van dezelfde software. Dus zal de 7025 ook profiteren van ontwikkelingen aan de 8000.

Dat is natuurlijk ook was DMM wil. Anders is het veel te veel werk om al die vertakkingen van de software te onderhouden. En enigma2 is volledig in beheer van DMM. Of dat een voordeel is zal de tijd leren.

Groeten,
Sat-Turner

Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird

PLi-per de PLi-per de PLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen