Ga naar inhoud


Hoe AU voor Newcamd aan/uitzetten in PLI Emerald?


dMITRY

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje gezocht naar info over dit onderwerp op dit forum maar kon niet vinden wat ik zocht. Ook heb ik alle menu's die ik kon vinden in PLI geprobeerd maar ook dat bood geen oplossing.

 

Ik zoek een eenvoudig hulpmiddel (menukeuze) om automatic updates (AU) aan te schakelen tegen het einde van de maand zodat newcamd mijn Canaal Digitaal kaartje netjes update. In Hydra was daar een menukeuze voor en kon je dit ook doen door de instellingen van newcamd op het scherm op te vragen. Iets soortgelijks kan ik in PLI emerald niet vinden.

 

Ik gebruik Newcamd 10d en heb ook de newcamd 10d config gedownload. Ik verwachtte hiermee de configuratie van newcamd te kunnen aanpassen maar heb daarvan niets kunnen terugvinden.

 

Ik weet dat dit via de configuratiefile van newcamd kan worden aangepast maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat alle newcamd gebruikers op PLI dat zo doen, dat moet makkelijker kunnen (extra ppanel ofzo?)

 

Is het probleem van het horten en stoten in een opname van een nederlandse zender als AU aan staat inmiddels opgelost? Dan is aan/uitschakelen immers overbodig.

 

Groet,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat probleem is al heeeeeeel lang geleden opgelost (sinds 1.09b images). Dus 't is hoe dan ook niet meer nodig. Zolang je maar geen Hydra of andere oude image in je interne flash hebt staan.

 

Ik zou er een PPanel voor kunnen maken, maar 't is echt niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAF2000,

 

Bedankt voor je flitsende reactie. Ik zie inderdaad in newcamd.conf dat AU aan staat terwijl de opnames gewoon goed gaan. Ik vermoed dat ik het nieuws over het opgelost zijn van dat probleem heb gemist in de periode dat mijn zoontje is geboren. Bij gebrek aan nachtrust kwam het er even niet van over de dreambox te lezen. Als het zo lang geleden is snap ik ook waarom de zoekfunctie van dit forum niet met bruikbare resultaten kwam.

 

Ik heb nu wel de indruk dat mijn kaart niet is geupdate (staat al een tijd op 30-6-2006). Dat kan toeval zijn omdat ik wat storingen heb gehad de laatste tijd. Het lijkt erop dat m'n switch kuren heeft want als ik die vervang door een simpel koppelstuk voor twee F-connectors werkt alles vlekkeloos (op 1 satelliet uiteraard...). Op zoek naar een betere switch dus.

 

Groet,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...