Ga naar inhoud


[Strong 8000] 8000 Een paar vragen over geheugen en mogelijkheden


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar vragen over de Strong SRT 8000.

Ik heb zelf geen Strong SRT 8000. Mijn hier pas naar toe verhuisde buurman heeft er wel een, waarmee hij in zijn vorige woning het Canal Plus (?) pakket ontving,

Van de week kwam hij kennismaken en zag toen bij mij dat ik ruim 950 free-to-air Hotbird, Astra en Astra 2 TV-kanalen kan ontvangen (ikzelf heb een Topfield 5000 CI receiver/decoder).

Zoveel gratis tv zenders (plus de nodige radiozenders) wilde hij ook wel, maar hij heeft totaal geen verstand van instellingen enz. dus heb ik geprobeerd hem te helpen.

Na enig gepuzzel en het lezen van de van het Internet gedownloade Nokia Mediasat 9302 S handleiding (die zo te zien hetzelfde is als de Strong) vond ik onder "Signaalsterkte" de optie om een andere satelliet dan de voorgeprogrammeerde Astra te selecteren. Vervolgens heb ik de Strong van de buurman op mijn schotel met 3 LNBs aangesloten Maar zo te zien, kan de Strong slechts 1 satelliet aan en is er niks ingebouwd om van LNB te kunnen switchen.

 

Ik selecteerde dus "Andere satelliet" en dat leverde meteen een prima signaalsterkte op.De Strong begon vervolgens de gevonden zenders van deze "Andere Satelliet" in te lezen, maar na 999 kanalen gevonden te hebben, stopte het tellen, hoewel het zoekkarwei nog niet eens op de helft was. Na geduldig gewacht te hebben tot de 100% was bereikt, bleek dat het om 999 Hotbird zenders ging die waren opgeslagen. Verder bleek dat tusen die 999 gevonden kanalen ook heel wat radiozenders zaten.

 

Mijn vragen zijn:

1

Zo te zien, heeft de Strong lang niet alle zenders opgeslagen. Is er inderdaad sprake van een geheugen voor slechts 999 kanalen?

2

Wat ie wel gevonden heeft, staat door elkaar (free-to-air, gecodeerd en tv en radiozenders). Ik vind dat nogal slordig. Is er geen mogelijkheid om de Strong alleen naar bijvoorbeeld free-to-air kanalen te laten zoeken?

 

Vriendelijke groet,

Raw Bear

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, met de orginele firmware heeft hij maar 999 kanalen, met allternatief tot 2000 volgens mij.

 

Wat voor firm heb je erin zitten?

 

Je kun het beste CD volgorde aanhouden, of alternatieve firm erop zetten en de lijst met de pc aanpassen.

Gr. Jarno
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel kan hij i.d.d. maar 999 kanalen opslaan, met alternatieve software wel 4000.

Nee, je kan niet kiezen tussen FTA en gecodeerd, ook niet tussen tv en radio en ja, hij slaat alles achter elkaar op.

De enige uitzondering is inderdaad de CD-methode. Dan legt hij eerst de kanalen van Canal Digitaal vast maar ook dan staat de rest grotendeels door elkaar. Nadeel van deze methode is ook dat je de eerste 500 zenderplaatsen niet kan wijzigen, althans niet zomaar, dan komt de pc er weer aan te pas.

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de sattracker v2.0 in de deco zet en zelf een lijst maakt met 4000 fta zenders ben je klaar.

 

in mijn handboek staat alle info die je nodig heb.

als je na het lezen nog vragen heb hoor ik het wel.

 

suc6

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank voor deze tips. Ik zal ze aan mijn buurman doorgeven en hoop dat hij e.e.a begrijpt. Ik zal hem vertellen dat als iets hem niet duidelijk is, hij zich het beste hier kan registreren voor opheldering.

 

Grtz,

 

Rawbear

Amstelredam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...