Ga naar inhoud


Help flash mislukt


Gast Suffie

Aanbevolen berichten

Tijdens het flashen met pceditor via USB is er iets fout gegaan. Nu start de relook 400 niet meer op. Ik krijg hem ook niet meer in USB Update modus als ik na het aanzetten op de knop blijf drukken. Is er een manier om dit nog te repareren? Is serieel flashen nog mogelijk als de relook niet meer boot?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Tijdens het flashen met pceditor via USB is er iets fout gegaan. Nu start de relook 400 niet meer op. Ik krijg hem ook niet meer in USB Update modus als ik na het aanzetten op de knop blijf drukken. Is er een manier om dit nog te repareren? Is serieel flashen nog mogelijk als de relook niet meer boot?


Hoi Suffie,

Indien je de Relook inderdaad niet meer in USB Update modus krijgt, dan zul je een JTAG flash moeten toepassen.

Op het DGStation developers forum heb ik een komplete handleiding gezet hoe je dit kan doen met een minimum aan materiaal:

[color:"blue"] HowTo use the DGS JTAG flash utility [/color]

Indien je dit toch te moeilijk vind, dan kun je dit waarschijnlijk ook bij de DGS distributeur laten doen.

vg
__________
relooker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Relooker bedankt,

 

Dat materiaal heb ik nog wel liggen. Ik zal de komende week eens een poging wagen.

Of heeft iemand nog een JTag kabel liggen die ik kan lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Relooker bedankt,

Dat materiaal heb ik nog wel liggen. Ik zal de komende week eens een poging wagen.
Of heeft iemand nog een JTag kabel liggen die ik kan lenen.


Suffie, gebruik in ieder geval een kabel die zo kort mogelijk is.

vg
__________
relooker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Suffie,

 

krijg je nog wel tekst / de klok als hij standby staat op je display ?? of helemaal niets meer... ?

 

Anders eerst uit zetten met de schakelaar achterop, na enkele seconden weer aan zetten. De standby knop voorop ingedrukt houden totdat je USB upgrade krijgt. Lukt dat niet dan heb je het een en ander om zeep.... en zul je met de JTAG kabel aan de gang moeten.

 

zolang hij nog iets doet is hij nog te redden ;-)

 

suc6 in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg alleen nog maar 888888888888888 in het display. Ben bang dat ik met de JTag aan de slag moet. De kabel wordt deze week voor mij in elkaar gezet door iemand die meer soldeer ervaring heeft dan ikzelf heb.

Komend weekend maar eens een poging wagen om de rerook te herstellen.

Ik laat hier wel weten of het gelukt is.

 

bedankt voor de steun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...