Ga naar inhoud


[Pioneer] pionero / XP probleem


bistro

Aanbevolen berichten

Nog steeds heb ik het probleem dat Pionero geen firm kan opladen met ser/par in m'n 1530 als ik xp gebruik,deed ik vroeger op een oude pc met win98,dit werkte prima.Nu is dat antieke pctje gesneuveld.

Dit is het geval zowel met pionero 4 als pionero5

Kan er me iemand wat tips geven hoe ik het wel werkende krijg.

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bistro, ik weet niet welke foutmelding je krijgt,

maar hieronder nog een tip van de maker van pionero.

 

===========================================================

To solve the problem of the blocked access to the parallel port you can check the "Ignore the windows version" in Pionero's configuration (parallel port section) and then execute Pionero in "windows 95 compatibility mode" : Right click on Pionero.exe, then click on "properties", select the "Compatibility" tab, check "Execute this program in compatibility mode for" and select "windows 95".

 

This problem is caused by an update received on some computers as part of the windows xp service pack 2. I couldn't reproduce the problem on my computer because I didn't receive that update inside the service pack 2.

 

 

regards

sa1vad0r

 

===========================================================

 

De keuze "ignore windows version" zit zowel bij de Jtag sectie, als bij de paralelle port sectie.

 

Bij mij werkte dit igg, met par/ser patchen.

 

Grtz Dawood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na nu diverse pionero's te hebben gedownload,krijg ik nog steeds:onderhandelings fase 2 gestopt of de decoder staat niet toe om naar dat adres te schrijven,heb het nu op 2 pc's geprobeerd en nee hoor,het lukt me gewoon niet,ontvanger werkt,het moet ergens aan de instellingen liggen maar die heb ik nu al allemaal 1 voor een gewijzigd ,bios is ok,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, heb +- 1 maand geleden mijn pioneer 1530 zonder probleem de sw upgedate naar euromuis 5.3c via ser/par met pionero 5 final + taalmodule dutch en XP-home sp2.

Wat ik zou aanraden: serieel en parallel kabel nazien op beschadigingen of losse draden.(alle draden van beide kabels aangesloten aan connectoren)

Beide kabels aansluiten aan Pc en reciever zonder dat ze onder spanning staan.

1. pc opstarten, pionero loaden en configureren serieel en parallel + type reciever.

2. reciever opstarten in service mode (k2002 massa)

3. verzoeken software (fw) uit reciever uit te lezen,indien dit niet lukt terug naar stap 1 en paralel config nazien. (dit moet eerst lukken)

4. fw in bin. formaat downloaden naar reciever.(melding op scherm reciever en niet dl onderbreken!!!)

5. indien nodig eeprom programmeren.(is via serieel kabel)

 

Beide dl kan je opvolgen via pionero door een verloopbalk onderaan je scherm, het is wel mogelijk dat je die optie in de configuratie ergens moet aanklikken.

 

Indien dit niet werkt is het mogelijk pionero via xp in win98-mode uittevoeren.

 

groeten babt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...