Ga naar inhoud


Is het mogelijk om de OS van DVD/HD/recorders te vervangen voor linux OS


Aanbevolen berichten

Tegenwoordig zit er in heel veel hardware embedded linux zelfs in een aantal apparaten kan de originele os vervangen worden voor linux die door een een aantal slimme mensen ontwikkeld is.

 

Is het mogelijk om de OS van DVD/HD/recorders te vervangen voor linux OS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor, dat kan. Onder de voorwaarden natuurlijk dat er een CPU en geheugen in het systeem aanwezig is, en dat het mogelijk is om de programmacode te wijzigen (bijv. flash memory of via harddisk partitie).

 

Had je nog een verdere bedoeling met deze vraag, of is hij hiermee al voldoende beantwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zelfs in een aantal apparaten kan de originele os vervangen worden voor linux

 

Waarschijnlijk is dat het originele OS al gebaseerd is op Linux, en dat men een aangepaste c.q. herschreven versie maakt en die in het apparaat laadt. Ik kan mij niet goed voorstellen dat het mogelijk is om een apparaat dat niet op embedded Linux draait alsnog om te zetten naar Linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde me wat meer verdiepen in het bouwen van een mediacenter.

Hoofdzaak was alleen het opnemen op HD, dan is een HD recorder goedkoper dan een mediacenter.

Als er dan ook nog een HD recorder bestaat waar linux op draaid dan lijken mij de mogelijkheden +/- hetzelfde dat dan van een mediacenter, maar dan goedkoper in aanschaf en in verbruik (watt's).

ik dacht laat ik maar een topppic starten, wellicht dat er al mensen mee bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

All draait er linux op of is het mogelijk dan is het zodanig aangepast dat het heel weinig geheugen gebruikt en je er zelf dus niet echt een mediacenter van kan bouwen zoals je in gedachten hebt.

 

Koop een oude Xbox en daar kan mee wat je maar wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...