Ga naar inhoud

Dreambox500 of Dreambox7020 maar doen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben geen DB expert. Gewoon een lekkere rommelaar.

Normaal gesproken installeer je een image in het flash geheugen. Ook plugins worden daarin geinstalleerd. Bij een 500 kan het voorkomen dat het geheugen vol raak. Met andere woorden je kunt er niets meer bij installeren. Nu is er met linken veel mogelijk maar daar heb ik geen ervaring mee.

Een 7020 heeft meer geheugen aan boord. Dus het standaard flash geheugen is minder snel vol. Nu bied de 7020 de mogelijkheid om door middel van een USB stick dit geheugen te vergroten. Ook kun je nu meerdere images naast elkaar installeren.

Ik zelf heb een 500 op de slaapkamer staan. Die word eigenlijk alleen gebruikt om TV te kijken. Staan eigenlijk geen plugins op. Zo af en toe zet ik daar een nieuwe image op. Flashen via serieele kabel.

De woonkamer is voorzien van een 7020 met harddisk en USB stick. Daar staan verschillende images op. Kan ik lekker mee rommelen. Daar staan standaard ook een aantal plugins op. Wil de vrouw TV kijken in de kamer start ik de 7020 opnieuw op en alles werkt gewoon weer.

Heb je alleen een CD kaart dan is 1 cardreader meer als zat. Heb je nog een andere kaart dan kan een 2de cardreader wenselijk zijn. Bijde kaarten kunnen dan in de dreambox zitten.

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust. Kijk meestal dagelijks wel even hier om te zien of er nog wat nieuws is. En anders kun je me ook gerust een prive bericht sturen dan zie ik het in ieder geval.

Ton

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Geplaatst:

Ik heb zelf een 500.

Ik werk ook met flashwizard pro en heb mijn images op een nas (losse hardeschij die direct op het netwerk is aangesloten zonder extra pc) geïnstalleerd. Ik heb op deze manier ongeveer 200Gb ruimte om images en plugins te installeren en om op op te nemen. De voordelen die hierboven genoemd worden voor een usb stick zijn hierbij gelijk.

De enige beperking die ik ben tegen gekomen is dat de 500 niet alle foto's kan weergeven en bijvoorbeeld de weatherpluginn de weerkaartjes niet laat zien. Daarnaast vind ik de AB te klein met te weinig knopjes, maar dat schijnt verbeterd te zijn bij de nieuwste versies van de 500.

Ik heb dus voorlopig niet de behoefte om een dure 7025 aan te schaffen.....

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen