Ga naar inhoud


PLI-E: aanpassen snelheid voor- en achteruit "spoelen" bij externe HDD


martjeB

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 dreamboxen en maar een met harddisk. Het spoelen bij de "lege" box gaat erg langzaam. In de PLI-E draad kwam ik onderstaande text tegen, die ik graag onder een eigen draadje onder de aandacht breng.

Zijn er al mensen die met onderstaande gegevens gestoeid hebben en wat zijn de bevindingen?

 

 

 

Citaat:

Wat mij wel opvalt is dat het voor- en achteruit "spoelen" niet echt rap gaat. Moet het minimaal op 64x zetten om minuten te springen.

 

 

Het spoelen op een externe harddisk of server is altijd wel een probleem geweest. Die instelling is door iemand van het PLi-team "gecalibreerd" op een interne harddisk, en daar klopt 't wel.

 

Je zou 't aan kunnen passen in /var/tuxbox/config/enigma/config:

 

i:/ezap/windspeeds/fwWindSpeedCoef=00000084

i:/ezap/windspeeds/fwWindSpeedOffset=fffffb82

i:/ezap/windspeeds/rvWindSpeedCoef=00000084

i:/ezap/windspeeds/rvWindSpeedOffset=fffff4ac

 

Maar dan moet je wel precies weten wat je doet en een harde reboot geven na 't wijzigen. Door de Coef's groter te maken, zal-ie sneller spoelen. Maar alles hangt samen met alles, dus wees er voorzichtig mee.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben er intern inderdaad wat aan proberen te tunen en de meest optimale staan als defautl ingesteld. Maar dat zegt nog niet alles. Het kan van box tot box verschillen.

 

Als je wilt experimenteren hoef je niet steeds de box te rebooten. Je kan ook eerst het start_enigma deamon script killen. Dan enigma killen. Vervolgens de windspeeds aanpassen en met de hand enigma weer starten. De kill, edit, start loop kan je steeds opnieuw doen.

(hoewel ik wel gemerkt heb dat als je heel vaak enigma gerestart hebt er een moment komt dat de box instabiel lijkt. Op dat moment wordt het dus zaak om wel een keer echt te rebooten).

 

PS: wel even een backupje maken van je huidge settings, zodat je weer terug kan als je het helemaal verknalt hebt...

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...