Ga naar inhoud


Probleem met ftp'en naar dreambox


sdspieg

Aanbevolen berichten

Raak sinds een paar dagen niet meer per ftp in m'n dreambox (SDT 5.8 in de flash, en een 'vollere' versie ervan op de HDD met ook nog een PLi en Gemini daarbij). Alles ging prima daarvoor, al had ik soms problemen met m'n wireless bridge - had vaak maar 2 lichtjes aan en dan ging het ook niet; ik moest dan eerst iets downloaden van internet vanuit m'n image; dan pas gingen de drie lichtjes aan; en dan pas kon ik ftp'en. Maar nu heb ik dus WEL drie lichtjes aan en kan ik dus nog downloaden vanop internet, maar dus NIET meer ftp'en. M'n router 'ziet' de dreambox wel (ook juiste IP); ik heb dus WEL internet vanuit de dreambox EN zelfs de webinterface vanuit SDT werkt prima vanop m'n pc. Maar dus NIET ftp. Heeft iemand een idee?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Raak sinds een paar dagen niet meer per ftp in m'n dreambox (SDT 5.8 in de flash, en een 'vollere' versie ervan op de HDD met ook nog een PLi en Gemini daarbij). Alles ging prima daarvoor, al had ik soms problemen met m'n wireless bridge - had vaak maar 2 lichtjes aan en dan ging het ook niet; ik moest dan eerst iets downloaden van internet vanuit m'n image; dan pas gingen de drie lichtjes aan; en dan pas kon ik ftp'en. Maar nu heb ik dus WEL drie lichtjes aan en kan ik dus nog downloaden vanop internet, maar dus NIET meer ftp'en. M'n router 'ziet' de dreambox wel (ook juiste IP); ik heb dus WEL internet vanuit de dreambox EN zelfs de webinterface vanuit SDT werkt prima vanop m'n pc. Maar dus NIET ftp. Heeft iemand een idee?

-Stephan


Ik raad even naar de info die je hier niet geeft:

-je hebt een 7020
-je gebruikt evocamd

In dat geval heb je waarschijnlijk je werkende libcrypto overschreven met de nietwerkende die bij evocamd zit/zat.
en sftpd is afhankelijk van libcrypto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste zou het wel eens kunnen zijn (al heb ik een DM7000) - het is inderdaad ongeveer rond de tijd dat ik de laatste Evocam geinstalleerd heb dat het systematisch fout ging. Hoe kan ik een wel werkende kopie van die file dan erin plaatsen (ttz - waar vind ik die en waar in welke dir moet hij?)

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...