Ga naar inhoud


Problemen met HD1 en HD5


Walt

Aanbevolen berichten

Sinds HDTV1080 begonnen is met uitzendingen van de wereldbeker heb ik problemen met de ontvangst.

Alles gaat goed (op HD1 en HD5) tot er op HD5 gecodeerd uitgezonden wordt. Op dat ogenblik is het beeld van HD1 compleet gestoord. Ik zie enkel gekleurde strepen. HD5 is niet te zien.

Heb reeds contact opgenomen met HDTV1080 en daar beweren ze dat het aan de antenne installatie ligt. Volgens mij kan dit niet omdat het beeld heel goed is tot HD5 gecodeerd begint uit te zenden.

Kan iemand HD1 goed ontvangen als HD5 gecodeerd uitzendt.

Dank.

 

Receiver: Humax PR-HD1000

Humax PR-HD1000, Humax IRCI 5400Z, Triax 1,4m

Link naar reactie
Delen op andere sites


Walt,

 

ik denk dat je de TV analoog (yuv/component) aangeslotenhebt ?? Waarschijnlijk wordt er HDCP gebruikt in de uitzending en is het dus een must om via HDMI je TV aan te sluiten.

 

Dit is niet gebaseerd op feiten maar op vermoedens !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang HD2 via HDMI zonder enig probleem ook via een Hummie 1000 . HD1 blijft ook ongestoord

Op scart ook geen problemen; Ik zou inderdaad eens proberen via de scart dan sluit je een eventuele HDCP al uit . Ik denk echter dat er geen gebruikt wordt . Welke CI module gebruik je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik zal straks eens proberen via scart als HD2 weer uitzendt.

Ontvanger is via HDMI aangesloten op de tv.

CAM: CI module Irdeto access P/N 904542 Rev 1.0. Verder zie ik er geen gegevens opstaat in verband met merknaam.

Bovenkant is rood met twee naar elkaar gedraaide handen met daartussen CI MODULE.

Humax PR-HD1000, Humax IRCI 5400Z, Triax 1,4m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een euro1080 kaart moet HD1 het gewoon doen.

Heb irdeto cam p/n 901275 Rev 1.0

 

Overigens voor alle duidelijkheid en waarschijnlijk al gezegd hier, vanaf 1200 uur veranderd HD5 in HD2 op dezelfde freq.

HD5 is fta en HD2 is gecodeerd.

HD1 is vanaf 1200 uur gecodeerd

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist via scart geprobeerd. Probleem blijft. Excellent beeld op HD1 tot HD5 omschakelt naar HD2 gecodeerd. Vanaf dat ogenblik volledig gestoord beeld op HD1 en HD2 niet te zien. Geen problemen met de kaart want HD1 is gecodeerd perfect zichtbaar tot HD2 begint.

Humax PR-HD1000, Humax IRCI 5400Z, Triax 1,4m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware HDTSNA 1.00.16 (Ik heb ook al de oudere versie 1.00.13 geprobeerd zonder succes)

CI reeds onder en boven geprobeerd.

HD1 en HD5 verwijderd en terug geinstalleerd. Alles zonder succes.

Ik denk dat het misschien aan de CI module ligt.

Zal maandag een andere proberen.

Humax PR-HD1000, Humax IRCI 5400Z, Triax 1,4m

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou me verwonderen dat de CI in de fout gaat want er is in principe geen interaktie tussen de 2 kanalen . Zou ook een kaartprobleem kunnen zijn

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...