Ga naar inhoud


[dm 7025] wk kijken op Premiere met commentaar van NOS, HOE?


minga

Aanbevolen berichten

Ik heb de nieuwe lcd tv van Philips aangesloten op mijn dreambox 7025 middels kwalitatief goede scartkabel. Ik wil de wk-voetbal kijken via Premiere of BBC (beste beeldkwaliteit) met wedstrijdverslag/commentaar van de NOS. Volgens mij moet dat kunen, dm 7025 is immers twintuner.

Ik heb geprobeerd met de radiostream van radio1 via internet, maar dat loopt niet synchroon met de satelliet.

 

mijn config:

- dm 7025 (da vinchi), kleurformaat RGB, tuner1 Astra/Hotbird, tuner2 rotor.

- Phillips cineos lcd 32pf9830

- Sony str-db930 dolby digital receiver met pascal boxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, da's te verwachten. Het geluid op een ander kanaal legt een andere weg af, met andere vertraging. Dat zie je zelfs al tussen dezelfde tv-zender via de ether / kabel / satelliet. Volgens mij zijn er TV's of A/V versterkers (in de hogere prijsklasse) waarbij het mogelijk is een tijdverschil tussen beeld en geluid te compenseren. Of jouw Philips dat ook kan weet ik niet.

Overigens geven LCD/plasma TV's vaak zelf al een vertraging van het beeld, omdat dit nog digitaal bewerkt wordt. Als je dan het geluid rechtstreeks naar de versterker laat gaan, buiten de TV om, dan merk je ook al een verschil.

Volgens mij is daar (+/- een jaar geleden?) al eens een draadje over geweest.

Plugins voor de Dreambox om dit op te lossen ben ik nog niet tegengekomen.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dit door het signaal van de dreambox door te lussen naar een tweede ontvanger. Geluid van Ned2 en beeld van Premiere. Dit lukt omdat beide zenders in dezelfde frequentieband en polarisatie zitten.

Met een twin tuner kan dit dus ook.

Geluid is niet helemaal synchroon, maar het is niet storend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Overigens geven LCD/plasma TV's vaak zelf al een vertraging van het beeld, omdat dit nog digitaal bewerkt wordt. Als je dan het geluid rechtstreeks naar de versterker laat gaan, buiten de TV om, dan merk je ook al een verschil.

Dat klopt. bij mij is deze vertraging een fractie van een seconde. Maar de vertraging van de radiostream via internet was zo'n 15 sec via draadloze verbinding.

Citaat:
Ik doe dit door het signaal van de dreambox door te lussen naar een tweede ontvanger. Geluid van Ned2 en beeld van Premiere. Dit lukt omdat beide zenders in dezelfde frequentieband en polarisatie zitten.
Met een twin tuner kan dit dus ook.
Geluid is niet helemaal synchroon, maar het is niet storend.


Dat's wat ik ook wil, maar ik weet niet hoe dat moet met de 7025.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7025 heeft weliswaar twee tuners, maar slechts één mpeg-decoder.

Hij zal dus niet zelf het geluid van het ene kanaal kunnen decoderen bij het beeld van een ander kanaal.

Dan zou je dus dat andere kanaal kunnen laten streamen naar je PC, om daar te decoderen, ware het niet dat ik heb begrepen dat streaming op de 7025 nog niet echt 'af' is.

Voorlopig lijkt dus de optie om te kijken naar België nog niet zo'n slechte...

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van jou aannames, die mij correct lijken, trek ik juist de tegenovergestelde conclusie.

 

Tuner 1 stem je af op een breedbeeld tv kanaal en hier haal je de video stream uit die je naar de videodecoder stuurt. Tuner 2 stem je af op ned 2 en hier haal je de audio stream uit die je naar de audiodecoder stuurt. Misschien gaat het niet met de huidige software, maar hardwarematig moet dit zeker kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, dat gaat niet werken.

Video- en audiodecoder blijven gesynchroniseerd dmv time codes in de streams.

Dan moeten die streams wel bij elkaar horen, want anders lijken de time codes van audio- en videodecoder niet op elkaar, en raakt de decoder van slag.

Ik weet niet of daar omheen te programmeren valt, maar ik vrees het ergste.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...