Ga naar inhoud


Netwerkprobleem


Turbosoft

Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn 7020 niet in het netwerk. Zowel niet op de router(met utp kabel) als met een crosscable rechtstreeks op de computer. De instellingen staan volgens mij beide goed.

IP van de router is 192.168.2.1, ip van de DB ingesteld op 192.168.2.2 Netmask op 255.255.255.0, type Lan, dns en nameserver op 192.168.2.1. In theorie zou het zo moeten werken of zie ik wat over het hoofd?? Bij de crosscable PC ip 192.168.1.1 en de DB 192.168.1.2, netmask beide op 255.255.255.0.

Als DHCP aangevinkt staat in de DB dan geeft hij een ip adres wat niet in de range ligt nl. 10.0.0.97. terwijl de router zo ingesteld staat dat hij wel ipadressen kan uitdelen. Ligt het aan de Dreambox of zie ik wat over het hoofd?? Ik heb alles gelezen wat er op het board staat maar ik kom er niet uit.

Misschien iemand een idee

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee ik bedoel dcc zoekt zelf wat nodige ip adressen. en daarna in het setup ga je expert setup --->> com. setup daar moet je goede ip adressen in toetsen, wat heb je gekregen van uit dcc, daarna moet je dedecteren als je mac adres vinden heb je prob, opgelost. sucses ik moet weg misc. morgen door gaan.

gr, metehan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als DHCP aangevinkt staat in de DB dan geeft hij een ip adres wat niet in de range ligt nl. 10.0.0.97. terwijl de router zo ingesteld staat dat hij wel ipadressen kan uitdelen. Ligt het aan de Dreambox of zie ik wat over het hoofd??

 

 

dat hebn ik hier ook geregeld en ligt waarschijnlijk aan de netwerkdriver. vul ik de zaak statisch in is het probleem ook meteen opgelost.

 

je gebruikt dus twee typen kabel om te testen (straight voor op de router en crossed als directe link met je PC).

heb je die zelf gepatched ? heeft het wel gewerkt ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het ipadres invul die in de range ligt van het netwerk dan kent het netwerk deze niet. De Firewall in de router is uit zoals ok de firewalls op de andere pc's die in het netwerk hangen. Ja voor de router heb ik een normale utp kabel gebruikt en voor het 1 op 1 aansluiten van de pc en Db een crosscable. Deze wel zelfgemaakt maar werkt wel. Ik ga het nu eens proberen met dcc kijken wat daar uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al vreesde de DCC geeft netjes alle ipadressen van de computers die in het netwerk hangen echter de link naar de dreambox kent ie niet. Hij geeft hier dan ook een rood linkje. Het lampje in de dreambox van het netwerkkaartje brandt wel als ik de kabel aansluit.

Iemand nog een idee of ligt het aan de box zelf??

Groet,

Henny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost, misschien iets voor andere db gebruikers.

Als er een CI module in het slot zit heb je met de originele firmware geen verbinding met het netwerk. Was dit al een bekend probleem? Of vertel ik iets nieuws? Is hier tevens een firmware voor die dit probleem oplost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een bekend probleem. Er is geen firmware van DMM waarin dit opgelost is. Bij de meeste recente alternatieve software werkt het goed.

 

Je zou PLi Emerald kunnen proberen, of een recente Gemini.

 

Groeten,

Sat-Turner

Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird

PLi-per de PLi-per de PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...