Ga naar inhoud


Hersenkronkel over softwareproductie


Beurnie1

Aanbevolen berichten

Ik zat me daarstraks wat af te vragen...

 

Wij kunnen op de relook 400s de software updaten met behulp van onze usb poort op de relook...

 

Zou het niet mogelijk zijn door aanpassing van de software van de relook dat we op deze usb-poort een externe harde schijf zouden kunnen aansluiten??? Dan is het makkelijk om rechtstreeks filmen of opnames via een externe harde schijf ergens mee naartoe te nemen?

 

Is dit iets dat in principe mogelijk zou kunnen gemaakt worden, of is dit iets dat sowieso niet kan?!

 

Vroeg het me af...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dit zal niet gaan omdat deze USB poort een ingang is en geen uitgang. MAW de Relook is het apparaat op de PC en niet andersom. Maar je zou wel iets kunnen bedenken met streaming via de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen het is niet mogelijk.

FF kijken naar de connector en je merkt dat je aan de slave kant zit (zoals op een printer) en niet aan de master kant.

 

Wat wel bestaat, een mogelijkheid om een externe schijf dubbel aan te sluiten op de ide....

Was een moeilijke belevenis op een Duits forum dacht ik of op Dreamusers, indien interesse zoek ik dit wel even terug op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die connector wil niets zeggen hoor. Het is gewoon een type-B connector en dat zegt niets over de type communicatie welke het apparaat ondersteund.

 

Wij implementeren hier diverse USB apparatuur, waaronder ook een mix van type A en B apparaten. Zelfs mini A en B.

 

USB gebruikt het zogenaamde "speak-when-spoken-to" protocol, wat alleen maar wil zeggen dat het apparaat wat aan de USB bus wordt gekoppeld, alleen mag en kan communiceren als de "host" het toestaat en er om vraagt.

In dit geval hang je de Relook aan de laptop en de laptop vraag om communicatie (dmv. het flashtooltje) en dan pas heb je connectie.

 

Het zou best kunnen hoor dat de Relook als host kan fungeren, zolang deze het maar softwarematig ondersteund. Als dat kan, kun je er ook USB data dragers aan koppelen.

 

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de Relook suporteerd deze funktie niet.

Vraag werd reeds in het begin door Jay en Hyun beantwoord.

Maar er is een andere mogelijkheid.

Ik dacht de relookusers firmware een nfs mount mogelijk maakt op de hd van een PC, dan is de zaak vanzelf opgelost, indien wij deze firmware zouden gebruiken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het makkelijkste is gewoon via de web-interface inloggen op de Relook. Als je de nieuwste versie hebt kun je ze ook meteen om laten zetten naar mpeg2 files. Dan kun je ze evt op een externe HD zetten of branden op een DVDtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een manier, maar ben je wel 2 maal hetzelfde aan het doen: eerst de opname op je Relook HD, en dan nog eens alles "opnemen" of doorsturen naar een andere HD (bv portabel)

 

Dit probleem/tijdverlies (toch relevant bij grote files, zoals bijvoorbeeld basket-wedstrijden) had je kunnen uitsluiten als je een externe HD kon aansluiten :-)

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zou best kunnen hoor dat de Relook als host kan fungeren, zolang deze het maar softwarematig ondersteund.

Hoi Joris,

Zoals Roborob en Pipeline reeds aanhaalden: de Relook USB aansluiting is type Slave.
Dit zal altijd zo blijven, omdat dit bepaald is door de gebruikte chipset in het apparaat.
Indien dit simpelweg met andere software een USB Host zou kunnen worden dan was dit reeds lang gedaan.

Vooral op de 300s ware dit erg nuttig geweest aangezien dit toestel geen UTP aansluiting heeft.

vg
__________
relooker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is inderdaad een manier, maar ben je wel 2 maal hetzelfde aan het doen: eerst de opname op je Relook HD, en dan nog eens alles "opnemen" of doorsturen naar een andere HD (bv portabel)

Dit probleem/tijdverlies (toch relevant bij grote files, zoals bijvoorbeeld basket-wedstrijden) had je kunnen uitsluiten als je een externe HD kon aansluiten :-)
Klopt, maar als je de files op de Relook (HD) meeneemt naar een andere lokatie zou je de HD daar ook op een Relook moeten aansluiten, anderes ontkom je er niet aan om de files als nog als mpeg te converteren. Want relook files kun je niet zomaar overal afspelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...