Ga naar inhoud


iritante mail


pasing

Aanbevolen berichten

wie heeft er de laatste tijd ook last van iritante e-mails.

deze komen waarschijnlijk uit het buitenland en ze zijn allemaal in het engels.

als je dan een retourtje afzender doet komt hij net zo hard weer terug.

enne elke keer van een ander.

ik wordt er niet goed van.

heeft iemand enig idee hoe ik er vanaf kan komen.

 

thanks.

 

rené

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste René,

 

Spam is denk Ik bij iedereen bekent.

 

Hoe U er tegen beschermen? Wel om te beginnen op U tellen letten.

Bijvoobeeld: Mailen naar groepen of zelfs naar enkelen doe je tegen woordig best met "BCC" en niet met "TO". Waarom? Die mails kunnen verder gestuurt worden en jouw adres blijft in de mail achter. Als dit een mail is die de wereld rond gaat en iedereen stuurt hem maar door en komt uiteindelijk in slechte handen terecht, dan heeft die een mooie buit, een mail vol e-mail adressen.

 

Zelf als jij de mail niet verstuurt hebt kan je zo slachtoffer worden. Omdat vriend, familie of kennis jouw mee in een lijst bij "TO"

Ik heb destijds eens een mail naar al mijn bekende verstuurt om mij nog enkel in "BCC" te mailen met heel de uitleg daar bij, maar dat is hopenloos. Geen mens snapt dat. Raar maar waar klagen ze alle over spam mail!!!!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das niet zo slim om retour afzender te doen.

De spammer weet dan namelijk dat het mailadres bestaat en het spammen zal alleen maar erger worden.

Beter is om bij je internetaanbieder te controleren of zij geen spamfilter voor je beschikbaar hebben en of je die gratis en soms tegen een kleine bijbetaling kan laten activeren.

Als je een eigen domein (website) hebt met mailadres wordt dat natuurlijk weer lastiger maar misschien kan je hoster je helpen.

Anders inzetten van spamfilters zoals bv in Outlook2003 werkt al een stuk prettiger.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Mailwasher , bevalt prima!

Mailwasher kan ongewenste mail terug bouncen zodat het voor de spammer lijkt dat je emailsdres niet (meer) bestaat.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik gebruik Mailwasher , bevalt prima! Mailwasher kan ongewenste mail terug bouncen zodat het voor de spammer lijkt dat je emailsdres niet (meer) bestaat.


De bounce optie is slecht lees hier of hier maar waarom. Je zal maar net het slachtoffer zijn waarvan een e-mail adres wordt misbruikt door spammers. Al een keer gehad mijn MTA kreeg 50.000 bounces in een weekend te verwerken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Neem een ander e-mail adres! En verspeid die heel behouden onder je "vrienden"


Geen enkel e-mailadres is onvatbaar voor een dictionary-spam.. Computers gaan dan voor domein 'xyz.tld' net zo lang door tot men bestaande adressen heeft. Als je dan zo dom bent om op een 'uitschrijf' link te drukken ben je helemaal het mannelijk geslachtsdeel. Dan weten ze zeker dat je mailadres bestaat.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nooit paranoïde wat dit betreft, weet dat iedereen die dat wel veel kan zien. Maar dit gaat mij een beetje ver, ieder mailtje wordt dus tegen een database van hun aangelegd. Dat betekent dus afzenderadres (ook adressen van mijn vrienden en kennissen), adres waar het aan gericht is (mijn adres dus) en de body (dus ze weten waar je mail over gaat). Ik zeg niet dát het opgeslagen wordt, maar het zou heel goed kunnen. En dan weten ze toch meer dan ik in ieder geval wil.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
at is wel zo maar de mail krijg ik steeds van andere mensen. ik blokker alle afzenders en dan staat er weer een andere. ik gebruik outlook 2003 maar hoe en wat moet ik dan anders instellen.


Dat heeft geen zin spammers gebruiken zo veel verschillende e-mail adressen daar kun je echt niet tegen aan filteren. Mijn dagelijkse dosis dictionary spam voor vandaag was 1021 stuks allemaal vanaf verschillende IP adressen en met verschillende Van adressen.

Wellicht kan jou Internet provider je al voorzien van een spam filter, de meeste Internet providers bieden gratis of tegen een kleine vergoeding spam filtering aan.

Biedt je provider niet die optie dan zul je op zoek moeten gaan naar een spam filter die je kan installeren op je eigen PC en die kan filteren tegen bijvoorbeeld veel gebruikte woorden in spam berichten. Mail Washer schijnt goed te zijn heb er geen ervaring mee, maar gebruik niet de bounce optie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf héél tevreden met Spamnet van Cloudmark (is wel iets voor te betalen) maar dan ben je meteen geïntegreerd in een "netwerk" van gebruikers die wereldwijd hetzelfde programma gebruiken en door individueel spam mails op jouw eigen PC als "spam" aan te duiden draag je bij tot identificatie van "spam senders". Alle gekende mails die door deze naar jou zouden gestuurd worden verdwijnen automatisch in de automatisch aangemaakte spam folder.

M.a.w. van bij de start ben je al van een hoop spam verlost.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wie heeft er de laatste tijd ook last van iritante e-mails.
deze komen waarschijnlijk uit het buitenland en ze zijn allemaal in het engels.
als je dan een retourtje afzender doet komt hij net zo hard weer terug.
enne elke keer van een ander.
ik wordt er niet goed van.
heeft iemand enig idee hoe ik er vanaf kan komen.

thanks.

rené


Hoe je er vanaf komt weet ik ook niet, maar ik krijg ze ook dus je bent niet de enige.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik in Outlook de optie "Wizard Regels" onder het tabje

Extra.

Kies hierin vervolgens: Wijzigingen op deze map toepassen: Postvak IN. Deze staat vermoedelijk al in het venster aangeven.

Hierna kies je de optie "Nieuw".

Op het volgende bald kies je: "Berichten verplaatsen op basis van inhoud"

Dan verschijnt in het onderste venster in blauw en onderstreept: "specifieke tekst" en "naam map".

Outlook zal filteren op het woord dat jouw "specifieke tekst" is.

Voor "naam map" maak je in Outlook een nieuwe map aan. B.v. SPAM.

 

Zoek de woorden voor de "specifieke tekst" in de onderwerpen in jouw postvak verwijderde items

 

Click een aantal keren op OK en Outlook gaat op dat woord filteren in Postvak IN en de berichten die in Postvak IN arriveren en stuurt de E-Mails naar het Postvak SPAM.

 

Het is wel nodig voor ieder woord in de "specifieke tekst" de wizard opnieuw uit te voeren.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ja, ik krijg soms mails van bekenden die dat spamfighter ook gebruiken met het verzoek om het ook te gaan gebruiken en de afzender dan in mijn witte spamfighter lijst te plaatsen...

Vind het in elk geval een vreemd verhaal en ga er ook niet op in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...