Ga naar inhoud


Nieuwe Regio-1 beveiliging.


Gast

Aanbevolen berichten

Gelezen in de krant (Gelderlander van za 22-10 bijlage over computers e.d.):<BR>Time Warner komt eind deze maand met een nieuwe beveiliging op DVD-schijfjes. Dankzij de nieuwe beveiliging zou het onmogelijk worden Amerikaanse of Japanse films op Europese DVD-spelers af te spelen en andersom. Andere producenten als Sony en Columbia overwegen te volgen. Het is de filmindustrie al enige tijd een doorn in het oog dat Amerikaanse speelfilms die in Europa nog in de bioscoop moeten verschijnen al wel op DVD verkrijgbaar zijn via het internet. De ingestelde regiocode die er voor moet zorgen dat de schijfjes maar in één regio afspeelbaar moeten zijn is tot nutoe eenvoudig te omzeilen. Vooral bij Aziatische DVD-spelers is het een fluitje van een cent om de regiocode uit te zetten, waarna DVD's uit alle regio's afspeelbaar zijn.<P>tot zover bekend, NU KOMT HET:<P>De nieuwe schijfjes van Warner zijn echter voorzien van software (Regional Code Enhancement) die 'kijkt' of de speler regiospecifiek is of dat de regiobeveiliging is uitgeschakeld. Is dat laatste het geval, dan kan de DVD-schijf NIET worden afgespeeld. Een van de eerste DVD's waarin de nieuwe techniek is toegepast is The Perfect Storm.<P>Wie weet hier al meer over ? Ik vermoed trouwens zelf dat het als je een Software DVD-speler gebruikt in combinatie met bv. Dvdgenie of een dergelijk programma het mogelijk niet uit maakt omdat je daarmee de regiocode kunt instellen. Weten doe ik het natuurlijk niet. Losse spelers zullen wel problemen krijgen zo te lezen en dan zal er weer omgebouwd moeten worden, wellicht naar een oudere variant waar je per DVD de regiocode moest instellen.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *<p>[This message has been edited by BenBem (edited 23 October 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen paniek. het systeem werkt heel slecht.<BR>In frankrijk is er op diverse forum's aandacht aan besteed.<P>De meeste spelers konden "the patriot" (eerst dvd met deze codering) probleemloos omzeilen.<P>aleen de Toshiba's hadden wat problemen. Site's met info genoeg, onderandere DVDRAMA.<BR>Ook booster-corp-com geeft informatie.Zij zijn "officiële" ombouwers.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel koop je voor $179,- bij bestbuy (ook op het net) een mp3/dvd/cd speler, hartstikke regio 1, dat werkt altijd... Ik heb al bijna 3.5 jaar een amerikaanse speler, toen gekocht voor 650 piek incl. en ik ben er nog steeds superblij mee. <P>Laatst hoorde ik dat het ombouwen van een dvd speler gewoon fl 250 tot fl. 350 kost, volgens mij moeten we een lijntje dvd spelers opzetten...<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi..!<P>Ik las dat je met succes een dvd naar DivX hebt gezet.<BR>Kun/wil je mij misschien vertellen hoe dat in zijn werk gaat en wat voor een proggie je daarvoor gebruikt?<BR>Ik vindt dat namelijk reuze interessant, maar het lijkt me aardig ingewikkeld.<BR>Alvast bedankt voor het lezen!<P>Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...