Ga naar inhoud


Renovatie van gebouw met 6 appartementen


Gast

Aanbevolen berichten

Hello iedereen,

 

ik heb van mijn ouders de opdracht gekregen me bezig te houden met het technologische gedeelte van de renovatie van een gebouw.

 

aangezien Telenet zo vriendelijk is geweest om hun verdeelversterker gewoon in de living aan de muur te hangen, moet alles proper gezet worden en up to date, maar kan er in de kelder een aansluiting voor kabel geplaatst worden door hun, zodat elke huurder desgewenst een abbo kan nemen op tel/internet/tv?

 

aangezien er ook vaak buitenlanders huren, waarvan er één momenteel in onze gevel een schotel heeft opgehangen zonder te vragen ( heb er niet teveel problemen van gemaakt), maar wil er niet meer dan 1 hebben. dus dacht ik om hem te verplichten de zijne weg te halen, en er 1 gemeenschappelijke te plaatsen, met ontvangst voor de 6 appartementen.

 

ik dacht hiervoor aan een visiosat G3, zodat er toch keuze genoeg is denk ik toch, met 3 quattro's en een multiswitch, maar welke hiervoor? minstens 12 ontvangers.

 

maar, kan ik hier ook een DVB-T anntenne aan vastkoppelen en via 1 kabel naar de appartementen laten gaan?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

 

Ja, dat kan.

Je kunt multiswitches kopen tot 16 ontvangers.

Dan krijg je dus 17/16, en de 17e aansluiting is voor een hark oid.

Met nette ontkoppeldozen moet dan DVB-T geen probleem zijn lijkt me.

Ik zou trouwens een andere schotel overwegen.

Je praat over buitenlandse huurders, afhankelijk van je gasten zou ik voor de schotel iets nemen wat flexibeler is, bijvoorbeeld een Wavefrontier.

 

Groeten,

 

Roodkapke

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook octo-LNB's. Dan heb je één óf twee aansluitingen per woning.

Eén LNB per satelliet, en dan per ontvanger een 4xswitch.

 

Ik zou twee schotels nemen: één voor Astra 1 en 2 en Hotbird, en één voor de wensen van buitenlanders zodat je kunt wisselen (Turksat of Hispasat of Arabsat?) Netjes met tegelvoeten op het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat een multiswitch idd eenvoudiger gaat zijn, en makkelijk qua opbouw...

 

een wavefrontier gaat niet, want moet op puntdak aan schouw...

 

een schotel naar wensen van de huurders zie ik ook niet zitten, geen zin om altijd te moeten wisselen, en ik doe het ook zowel voor de huurders ( buitenlanders als belgen die tv vlaanderen willen ipv telenet) en voor onszelf, geen 100 gaten in mijn gevel ;-)

 

vergeet niet, dit is volledig op eigen initiatief, geen enkele verenigingsbelang...

 

maar is die astra 1 2 en hotbird interssant genoeg? dacht misschien ook een kleine voor atlanticbird 3 voor de fransen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat een telenet modem of versterker NIET in een openbare ruimte mag hangen.

Als je van plan bent om het signaal van de schotel samen te voegen met het kabelsignaal van telenet zal er ook geen internet, dtv of telefonie aangesloten mogen worden.

Heb het al meegemaakt met installeren en je krijgt echt geen toestemming.

 

MVG Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx bart,

 

maar de bedoeling was om in de kelder per appartement een punt te plaatsen waar de telenet aansluiting, belgacom aansluiting en een router voor de netwerkkabels naar het appartement toe gaan.

 

telenet heeft de arrogantie gehad om gewoon een versterker en een modem daar in de muur in een living te plaatsen. als ze dat niet willen doen in de kelder kunnen ze hun boelke pakken en 6 aansluitingen meepakken.

 

is trouwens niet de bedoeling om de signalen toe te voegen, dacht enkel een DVB-T signaal er aan toe te voegen met de schotel als dat kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze (teletubbies) plaatsen een aantal kastjes.

Als je in de kelder voor elk appartement een kastje voorziet waar de huurder de sleutel van heeft gaat er toch geen probleem zijn.

Lastiger is het wel als ze de MTA moet reseten, dan moeten ze telkens naar de kelder. Geloof mij dat kan zeer vaak zijn.

Mijn broer heeft alles noch van telenet en die moet dat telkens doen als zijn telefoon ruist of helemaal niets doet.

Is bij elke cabel firma zo. In duitsland hebben ze dat probleem ook.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen als de telefooon het niet meer doet. Ook als internet het niet meer doet. Ik kan het aantal keer niet meer tellen dat ik bij mensen langsga waarvan "internet het niet meer doet", en het enigste wat ik moet doen is de stroom van de telenet-installatie halen, tot 10 tellen, en terug aansluiten. Het ergste is dan nog wel dat ik hun dat al over de telefoon gevraagd hebt, maar dat ze blijkbaar de "technische" kennis niet hebben om dat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...