Ga naar inhoud


Kortsluiting op Samsung DSR9500 EM-VIA.


Gast

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Het probleem is enkele weken geleden begonnen, en lag oorspronkelijk aan een kortsluiting in de F-connector aan de LNB. Dit euveltje is ondertussen hersteld, maar het lijkt mij dat dit z'n weerslag heeft gehad op mijn Sammy 9500.

 

Het eerste symptoom was dat de tuner bij opstart geblokkeerd bleef op één frequentie; op die manier kon ik dus enkel zappen tussen één van de kanalen van de multiplex op die bepaalde frequentie.

Later kreeg ik enkel nog beeld voor een paar minuten (tot zo'n uurtje in het beste geval), waarna zwart scherm. De ingebouwde signaalsterktemeter gaf op dat moment immers ook nul aan. Een volledige reboot (met power down) hielp wel, maar alweer voor slechts enkele minuutjes ...

Maar nu krijg ik hoogstens nog beeld gedurende enkele seconden!

 

Uiteraard slaan al deze bevindingen op FTA-kanalen, géén kaartprobleem dus! De STB is ook nooit gepatcht geweest op niveau van de J-tag.

 

Ik heb enige ervaring met elektronica, en dacht aan een condensator die stuk is, wellicht in de buurt van de SHF-tuner. Zou typisch de steeds kortere on-tijd kunnen verklaren? Ik heb dan ook het schema van de Sammy 9500 gedownload en sommige testpunten doorgemeten, maar op het eerste zicht lijkt alles OK.

De spanning op de coax naar de LNB (14-18 V) is eveneens OK.

 

Kan iemand mij op de goeie weg zetten a.u.b.?

 

Hartelijk dank bij voorbaat,

@.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tuurlijk,

 

probleem lijkt op de grote elco in de tuner.

 

Voor meer toelichting; kom naar de site van Papagen; alles special voor de Sammy.

Kzie je daar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank alvast, Erik.

Ik probeer dit uit en hou je zeker op de hoogte ... Zou een kleine tantaal-elco ook geen alternatief kunnen zijn op die plaats?

 

Ik kom zeker ook eens langs op de site van Papagen.

Momenteel echter een sterfgeval in de familie.

 

Tot binnenkort,

@.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...