Ga naar inhoud


Problemen met JDM programmer


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,<BR>Ik krijg mijn jdm programmer niet werkend met zowel icprog als andere programma's. <BR>Com poort en kabel zijn goed. Nu heb ik in dit forum gelezen dat de voedingspanning uit de com poort gehaald wordt en dit soms onvoldoende kan zijn. Weet iemand hoe ik dit kan kontroleren en als dit inderdaad het probleem is waar ik een externe voeding op aan kan sluiten.<P>Groeten, Frans<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke heb je gekocht??? das wel zo makkelijk als je de dl20 gebruikt weet ik wel raad.maar die werkt met een adapter en geen spanning via com 1.dus iets meer info graag<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een JDM programmer v1.0.<P>Volgens de specs zou de spanning tussen 4.5 en 5.5. volt moeten zijn. Ik heb deze nagemeten op de PIC ( smd kaart)tijdens het proggen en deze blijkt te schommelen tussen 4.6 en 5.1, zou dus goed moeten zijn maar werkt nog steeds niet, ook niet op een goldkaart. Phoenix programmer werkt wel gewoon op de compoort. Alles lijkt dus goed maar krijg toch niets in de PIC geladen, icprog blijft met verify fout komen en laad er ook echt niets in. weet het nu ook niet meer!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Frans,<BR>Ik heb net zelf ook zo'n JDM en een pic kaartje gekregen. En ik had in de eerste instantie ook problemen met het lezen en programeren. Ik gebruik ICPROG 0.9 met mijn JDM, en ik heb drie PC's geprobeerd en bij de derde PC....jaaaaaaaa toen deed hij het pas. Je moet een PC hebben waar geen hardware op de COM1 en/of COM2 poort geinstalleerd staat. Dan komt het wel goed.<BR>En daarna had ik problemen met het programeren van die eeprom(24c16) steeds error bij het schrijven (lezen ging wel). Toen ben ik er achter gekomen dat je PIN 7 van de eeprom even om moet buigen dat deze niet in de JDM zit, dan de codes er in en dan weer terug buigen en dan weer in je kaartje.<P>Ik hoop dat dit werkt suc6.<BR>Gegroet Jeroen.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ik heb ook al een andere "kale"pc gebruikt maar ook zonder resultaat. Ook wanneer ik opnieuw opstart onder DOS en het met een DOS programma probeer lukt het niet. Wanneer ik al een stap verder zou komen dan nog kun je natuurlijk geen pootjes ombuigen op een gold of smd kaart. Alle componenten op de JDM programmer zijn doorgemeten en zijn o.k. <BR>Ik heb trouwens 2 goldcards en een smd kaart geprobeerd dus aan de kaarten zal het wel niet liggen<P>Weet iemand misschien of ik ergens aan kan meten tijdens het proggen om er toch eens 'n keer achter te komen waar het fout gaat?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...