Ga naar inhoud


Multytenne ombouwen


Gast nelix

Aanbevolen berichten

Er staan al diverse berichten over de multytenne in dit gedeelte van het Forum en zelf ben ik inmiddels ook voorzien van deze antenne (schotel). Toch vraag ik me af of het mogelijk is het rendement van de schotel op te krikken door een grotere 'dish' te gebruiken. De fabrikant levert helaas maar een aantal kleine schotels en heeft nog niet een groter type in het programma opgenomen. Toch ben ik zeer gecharmeerd van het concept van alles in de kop, is het mogelijk de kop en het frame om te bouwen? De kop zonder meer overzetten lijkt me een probleem, deze heeft een dubbele buis constructie, ipv de standaard houder.

 

Heeft iemand dit al eens gedaan of is het niet eens mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan is toch het hele effect weg? Als je een grotere schotel zoekt, kom je toch al snel op een bisat of t55 uit. Werkt precies hetzelfde.

 

Bovendien is zo'n all-in-one LNB wel kwetsbaar. Wat denk je als er iets stuk gaat? Dan is dat hele ding niet meer te gebruiken.

 

Dat compacte is nou net waar de Multytenne het van moet hebben: schoteltje van 45 cm en eenvoudig te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een compacte oplossing met veel mogelijkheden en daarmee natuurlijk ook een risico als er iets stuk gaat. Toch heb ik het idee dat de 45cm net iets aan de te krappe kant is genomen. Er hoeft maar iets in de lucht te zitten of het signaal duikt al in de error-zone (ook met goed richten).

 

Het schoteltje had net iets groter moeten zijn voor mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...