Ga naar inhoud


zuinige CS server ?


Gast apo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dolphs
hoezo vergeet die usb maar, dat werkt prima maar inderdaad is wat traag, maar het werkt absoluut!


Ik heb nogmaals geprobeerd via de usb stick en dat lukt niet. Sluit ik de usb dvd speler aan dan is het booten en loopt het perfect maar idd erg langzaam. Andere optie wat ook kan is als je een pc'tje hebt staan de hdd loskoppelen en dan installeren naar de cf kaart, dit gaat sneller met usb 2.0 maar het is natuurlijk verre van ideaal.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 243
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dan ben ik bang dat je een USB stick hebt die niet wordt ondersteund door bios van thinclient, dat heb ik ook gehad. Maar met een Dane Elec, of Kingston moet het zeker gaan!. Doe maar eens een lsusb of een dmesg in een werkend linux systeem als je stick dan niet "herkend" wordt kan je het vergeten, durf bijna mijn dreambox erom te verwedden dat dat het probleem nu is; bijna zei ik ;D

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen om via de usb stick te installeren. Wat ik heb gedaan is de usb stick (1Gb) geformateerd met de HP USB Disk Storage Format Tool en heb de Dos 6.22 bestanden gebruikt om de usb stick bootable te maken. Nu verloopt de installatie vlekkeloos maar zoals bekend wel r*te traag.

Dos.622c.zip

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op de site van microclient. Daar zie je welke distro's getest zijn en werken. heb zelf Ubuntu 7.04 zonder problemen draaiend gehad op een HD. Start wat traag op maar er was mee te werken. Draai nu debian etch 4.0 op een CF kaart in de tekstmodus. Al maanden zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik draai zelf met:

 

Neoware NeoStation 3000C 266 MHz (orgineel is 233MHz)

Ik moet dit nog weer verlagen ,want 233MHz is meer dan voldoende.

256 MB Geheugen

20 GB 2,5 inch (later naar CF)

 

DSL v.3.4.11(Commandline) met CCcam en Seriele cardreader ingebouwd smile

 

Wel wat aanpassing moeten doen om CCcam werkend te krijgen ,maar hij draait al maanden zeer goed.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Om deze oude koe nog maar eens nieuw leven in te blazen...

 

Het is me gelukt om een Asus WL500W aan het lopen te krijgen met NewCS smile

 

Grootste probleem was om een geschikte USB RS232 adapter te vinden.

De meeste adapters hebben slechts rx en tx lijnen en de benodigde rts lijn ( card reset ) is niet aangesloten/bedraad.

Ik heb een paar prints besteld met een FTDI chipset en deze zijn zonder behuizing.

Er is een mod nodig om de rts pin werkend te krijgen.

Ik zal binnenkort een paar foto's maken om dit wat duidelijker te maken.

 

Aan de kant van de ASUS moet de Oleg firmware gelashed worden en je hebt een USB stickje nodig ( ik heb een 128MB stick gebruikt )

Verder heb je de OLEG Newcs pack nodig ( zie bijlage )

 

Mochten er mensen zijn die deze server ook willen bouwen en tegen problemen aanlopen vraag gerust wink

 

newcs_Oleg.zip

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om CCcam te draaien op een Fritzbox?

 

De processor in de Fritzbox is ook een mipsel. Zou de mipsel-binary van CCcam dan ook werken in de Fritzbox?

 

DM800:

Code:
root@dm800 ~ # cat /proc/cpuinfosystem type             : BCM97xxx Settop Platformprocessor               : 0cpu model               : Brcm7401 V0.0cpu MHz                 : 295.93BogoMIPS                : 295.93    ( udelay_val : 147968  HZ = 1000 )wait instruction        : yesmicrosecond timers      : yestlb_entries             : 32extra interrupt vector  : yeshardware watchpoint     : noASEs implemented        :VCED exceptions         : not availableVCEI exceptions         : not availableRAC setting             : I/D-RAC enabledunaligned access        : 1820441

 

Fritzbox:

Code:
# cat /proc/cpuinfosystem type             : MIPS OHIOprocessor               : 0cpu model               : MIPS 4KEc V4.8BogoMIPS                : 211.35wait instruction        : yesmicrosecond timers      : yestlb_entries             : 16extra interrupt vector  : yeshardware watchpoint     : yesVCED exceptions         : not availableVCEI exceptions         : not available#

 

In de DM7025 zit volgens mij dezelfde processor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ook prima moeten werken op een WL500G, echter moet je dan een oudere versie van de oleg firmware flashen.

Ik heb destijds de eerste poging op een WL500G gedaan echter kon ik toen niet de juiste USB-RS232 adapter vinden en ben toen afgehaakt..

Heb laatst een WL500W op de kop kunnen tikken en ben hiermee verder gegaan..

 

Newcs starte prima op de WL500G.

 

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flats
draait deze versie ook op een asus wl500Gp ???

yep..

iets meer info:

benodigdheden :

asus wl500 variant
usb hubje ( indien je maar 1 usb poort hebt,wl500g bijv. )
kleine usb memorystick ( ik heb een 128 mb stickje gebruikt )
ftdi chip usb serieel adapter ( bij voorkeur zonder behuizing )
phoenix reader

Allereerst flash Oleg firmware
sluit de usb hub aan ( indien van toepassing )
prik de usb stick en de ftdi-usb in.
schakel in de webinterface van de wl500g de FTP server in
download de newcs oleg en upload de inhoud naar de root van je stick.
als je nu via telnet /tmp/harddisk/bin/autostart inklopt dan zorg je ervoor dat bij elke reboot newcs gestart wordt.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DRG een aangepast schema lijkt me handiger zodat mensen met een iets andere serieel naar usb converter de mod ook kunnen toepassen. wink

Verder bedankt dat je dit allemaal met ons wil delen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...