Ga naar inhoud


welkelijke tijd van de hdd klopt niet


Gast kawasaki

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds ik mijn hdd maxtor 7200 tpm kapot heb gedraaid heb ik deze vervangen door een samsung 5600 tpm, maar nu klopt de tijdsindicatie niet meer.

Ik neem b.v. welkelijke tijd één uur op en dan geeft de hdd aan 40min.

Ik heb een db7000 met pli amber heeft altijd en nog steeds goed gedraaid.

Weet iemand of ik dit kan verstellen.

 

groeten kawa.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is mij ook opgevallen. Het wisselt ook per zender.

Dit ligt niet aan die andere harddisk, maar is gewoon een eigenaardigheid van Enigma.

Volgens mij bepaalt-ie de tijd binnen een film aan de hand van het aantal bytes, niet aan de werkelijke tijd.

De laatste maanden zijn veel zenders (o.a. Canal+/Film1) met een lagere bitrate uit gaan zenden. Dan heb je dus voor dezelfde tijdsduur kortere files.

Als dan de tijd wordt aangegeven als functie van de positie in de file, dan is de weergegeven tijd een stuk korter dan de werkelijke.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Gemini's die ik mij kan herinneren.

Momenteel Gemini 2.80.

Maar volgens mij komt die opnamefunctie gewoon uit de standaard Enigma, en zit daar niet per image verschil in.

Als je het wilt proberen, pak dan eens een kanaal met erg lage bitrate.

Er zijn voldoende FTA reclamekanalen die met een zo lage bitrate uitzenden dat het beeld er niet meer uit ziet.

Neem een uur op, en kijk dan bij het afspelen wat de tijd aangeeft.

Vaak is dat maar de helft van de werkelijke tijd.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal ook zien dat iedere seconde er 3 op de box verspringen. Vooral bij de CanalDigitaal kanalen zal je het probleem zien omdat die met variable compression werken. Teller zal ook ene moment harder lopen dan het andere. Denk als je ZDF opneemt dat je geen probleem zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heeft niks te maken met het toerental. Ligt aan de gebruikte hoeveelheid compressie, zoals Rai ook al zei.

En Canaal Digitaal heeft de laatste tijd de compressie opgevoerd, zodat het met opnamen van nu een stuk meer opvalt dan met die van pakweg een jaar geleden.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...