Ga naar inhoud


kwaliteit van opname met dm7025


Gast

Aanbevolen berichten


Niet nodig! Alle Dreamboxen nemen het signaal exact op zoals het wordt uitgezonden. De kwaliteit is dus altijd optimaal.

En omdat de MPEG-encoders van de grote satellietjongens een stuk beter zijn dan wat je als consument kunt kopen, loopt toch de filegrootte niet uit de klauwen.

Ter vergelijking: meestal kan ik twee complete speelfilms op een DVD kwijt, in exact de kwaliteit waarin ze zijn uitgezonden.

Wie wil er dan nog aan de opnamekwaliteit gaan sleutelen?

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lion, ik had een topic gepost eerder, mbt het overzetten van bestanden van de dreambox naar de pc om deze (uiteindelijk) op dvd te zetten... kun jij uitleggen hoe je dat doet ? en als er 2 speelfilms op een dvd passen dan moet het wel gecomprimeerd zijn begrijp ik ?

 

 

 

 

 

 

 

Citaat:
Niet nodig! Alle Dreamboxen nemen het signaal exact op zoals het wordt uitgezonden. De kwaliteit is dus altijd optimaal.

En omdat de MPEG-encoders van de grote satellietjongens een stuk beter zijn dan wat je als consument kunt kopen, loopt toch de filegrootte niet uit de klauwen.

Ter vergelijking: meestal kan ik twee complete speelfilms op een DVD kwijt, in exact de kwaliteit waarin ze zijn uitgezonden.

Wie wil er dan nog aan de opnamekwaliteit gaan sleutelen?

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de bestanden overhalen via ftp.

In je browser ftp://ip-nummer-van-je-dreambox/hdd/movie ingeven is al voldoende.

Als je onder Windows werkt, kun je die bestanden het makkelijkst converteren met PVAStrumento. Google maar even, die kun je zo downloaden.

Ikzelf werk onder Linux met ProjectX. Werkt ook prima, is iets meer werk.

 

Dat comprimeren doen ze al bij het uitzenden. Daar hoef je dus zelf niks meer voor te doen.

Als je op een 'huis-tuin-en-keuken'-dvd-recorder longplay kiest zodat je twee films op een dvd kwijt kunt, zie je t.o.v. de uitzending volgens mij doorgaans een redelijk kwaliteitsverlies. Maar de satellietbedrijven hebben betere codecs/compressors, zodat je toch met een lage bitrate een fatsoenlijk beeld overhoudt.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...