Ga naar inhoud


[Xtreme] Probleem signaal Astra Hotbird


Gast sat-aan

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Na mijn verhuizing installatie geplaatst en loop ik tegen het volgende probleem op:

 

Schotel (88cm triax met duoblock lnb) gemonteerd.

 

Xtreme str 13.42.65 erop gemonteerd met originele software erop. Geen signaal op astra en hotbird. Via loop trough tijdelijk eenzelfde xtreme aangesloten met de welbekende dsc emu. WEL signaal op astra en hotbird. Verder alles in orde gewoon mooi beeld EN op beide receivers ook signaal op asiasat en eutelsat en een aantal zenders hierop????

 

Nu heb ik geprobeerd de schotel preciezer uit te richten maar beter als nu krijg ik hem niet.

 

Wie heeft een tipje voor me??? Is dit een software/ frequentie probleem of staat toch de schotel verkeerd (maar waarom de ene wel en de andere geen beeld??)

 

bedankt,

 

sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Factory reset uitgevoerd en nog geen signaal op astra.

 

LNB instellingen zijn niet veranderd... maar misschieen staan ze wel verkeerd. Heeft iemand misschien de juiste voor me of waar ze te vinden zijn?????

De kans dat deze fout staan is erg aannemelijk, op de decoder die via de loop through staat is wel astra te ontvangen hierin staat een EMU maar dat maakt toch geen groot verschil voor ontvangst. Dus het signaal is er....

 

Er zit een monoblock twin lnb op. Dus twee lnb's in een met een aansluiting voor coax.

 

Tnx's

 

Sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nu nog gekker!!

 

Nu heb ik afwisselend signaal. Het ene moment op astra en het andere moment op hotbird....????

 

Toch de receiver maar eens kompleet opnieuw proggen. Er is denk ik teveel mee gerotzooit. Hij staat ook in dreamboot. Factory reset haalde niks uit. Alles maar overschrijven. Of heeft iemand een ander idee??

 

tnx's

 

Sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst eens met een andere firm. dan pas de dream aanpassen. naar penta 1.20 probeer ook eens een hele nacht je ontvanger uit te laten staan. je zou ook je cas slot even binnen in kunnen los halen. kijken wat hij dan doet anders zou er dus penta opgezet willen zijn maar op de verkeerde manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed zelf dat hij 3x zonder smartcard aan en uit is gezet. Resultaat dream boot en dus problemen met smartcard lezen. Daarom hebben ze heb dan van de hand gedaan.

 

Ik ga alles even proberen, anders alles opnieuw proggen. Ik beschik over de middelen om firm en embedded aan te passen en al eerder met goed resultaat gedaan.

 

Denk dat ik de decoder het beste even kan 'opfrissen'. Nieuwe firm en penta 1.20 erin. De tweede decoder werkt immers via loop through ook goed.

 

Toch een klein vraagtekentje heb ik nog... Wat betreft het ontvangen van andere satellieten dan astra en hotbird. Kan het zijn dat als de schotelbevestiging niet 100% verticaal staat dat er spiegelingen van satelliet signalen te ontvangen zijn (dus schotel t.o.v. loodlijn iets gedraaid)??? hoe zijn jullie ervaringen hiermee????

 

Tnx's

 

sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Toch een klein vraagtekentje heb ik nog... Wat betreft het ontvangen van andere satellieten dan astra en hotbird. Kan het zijn dat als de schotelbevestiging niet 100% verticaal staat dat er spiegelingen van satelliet signalen te ontvangen zijn (dus schotel t.o.v. loodlijn iets gedraaid)??? hoe zijn jullie ervaringen hiermee????

 

wat bedoel je hier mee dat je ander signalen binnen krijgt of dat je nog andere sat kunt wilt ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik de signalen binnen krijg....

 

In menu van kanalen toevoegen (CHANNEL SEARCH) krijg ik volop signaal bij andere satellieten. Nilesat en eutelsat. Terwijl ik mijn schotel op astra en hotbird heb uitgericht met een monoblock twin lnb. Het signaal is met een sat finder opgezocht en totaal niet sterker te krijgen. Wel is de bevestigingssteun niet helemaal 100% verticaal gemonteerd, wijkt een enkele graad af.

 

Op zich zou ik xtra satellieten niet erg vinden echter heb ik liever de astra en hotbird optimaal. Zou het in deze kleine afwijking verticaal kunnen zitten dat ik daarom andere satellieten ontvang??

 

tnx's

 

Sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je signaal krijgt op "andere" satellieten is normaal. De ontvanger weet niet uit zichzelf waarop de schotel gericht staat. Als je dan een scan doet op een andere satelliet kan hij wel wat vinden. Maar als je dan beter kijkt vindt hij gewoon stations van de satelliet waar de schotel op gericht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goed is kun je ook een arabsat ontvangen.

 

dit zijn tp's die ook op HB zitten en astra. je hebt er niks aan je krijgt alleen maar dubbele kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp maakt een kleine verticale afwijking geen verschil wat betreft astra/hotbird signaal als deze redelijk is op satfinder.Dus dat het signaal wegvalt zal een softwarematig probleem zijn???

 

Inderdaad zijn de zenders die ik na scannen ontvang veelal hotbird uitzendingen....

 

Dus in mijn geval.....De 60 cm schotel vervangen voor een 80 cm en dan de firmware en settinglist vernieuwen en bij de originele decoder die als eerste op de coax staat een penta 1.20 erop???? Dan moet het goed komen???

 

tnx's

 

sat-aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel hoeft niet vervangen te worden 60 is groot genoeg maar je krijg verschillende freguenties dus voorbeeld :12344 zit op HB en ook op arab dus krijg je als die toevallig op een staat ook vol signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...