Ga naar inhoud


Arion aan 'netwerk' koppelen.


G. de Keijzer

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt deze ontvanger aan te schaffen. Echter kwam zo even een vraagje op (niet specifiek voor de Arion).

Bestaat er een mogelijkheid om dit ding aan een netwerk te hangen? Ik meen me te herinneren dat er zoiets bestond via USB. En zo ja, is dit zaligmakend?

M'n eigen PC staat namelijk 2 verdiepingen hoger en zou dan graag opnames van de Arion afhalen om boven te bewerker/kijken/branden.

 

Mvg

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, je praat waarschijnlijk over USB1.1 snelheden.

Maar goed. Gaat meer om gemak dan om snelheid.

 

Ik heb al uitvoerig gezocht, maar niets kunnen vinden. Ik heb er idd hier ook al eens over gelezen.

Hoe heette dat ding ook alweer.

Gr. Gerwin

 

GSM..... Geen Snoer Meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in het duits maar heb dit gevonden:

 

Gute Neuigkeiten für alle Echostar PVR-5020 und Arion Af 9300 Besitzer; sowie für alle Besitzer eines Receivers mit USB-Port!

 

Die Firma SILEX (www.silexeurope.de) bietet zwei neue Geräte an mit der man seinen Receiver mit USB-Port um einen LAN- bzw. LAN+WLAN-Port erweitern kann. Die Geräte SX-2000U2 (nur LAN-Port, UVP 130 €) und SX-2000WG (LAN+WLAN, UVP 174 €) sind nicht nur sog. Network-Storage-Server die nur direkt USB-Festplatten ins Netzwerk einbinden können, sondern jedes USB-Gerät d.h. auch Scanner, Kameras und natürlich auch TV-Receiver können angeschlossen werden.

 

Mit der mitgelieferten PC Software "SX Virtual Link" können alle PCs in einem Netzwerk auf die am SILEX-Gerät angeschlossen Geräte zugreifen und das so, als wenn diese direkt mit dem PC verbunden wären!

 

Und nicht nur das. Wer mehrere TV-/SAT-/DVB-Receiver hat kann per USB-Hub bis zu 15 USB-Geräte anschließen. Wer also will kann seine ganze Receiver-Flotte damit Ruckzuck ins LAN bzw. WLAN bringen.

 

Pressetext zum SX-2000WG:

http://www.silexeurope.de/euro/doc/silex%20SX2000WG%20Pressemitteilung.pdf

 

Produktinfo SX-2000WG:

http://www.silexeurope.de/euro/products/network/usb/sx2000wg.html

 

Produktinfo SX-2000U2:

http://www.silexeurope.de/euro/products/network/usb/sx2000u2.html

 

sx2000wgph.jpg

 

f_sx2000wg.gif

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter, heb je nog steeds toegang tot je harddisk? Volgens mij kan je je hardisk niet gebruiken, zodra de USB kabel erin zit. Ik had namelijk ook al geprobeert mijn Airport Express aan de Echostar "te hangen" toen ik doorkreeg dat mijn harddisk voor opnemen en afspelen niet meer beschikbaar was ben ik er mee opgehouden.

 

Misschien dat iemand hier meer over kan zeggen.

 

Groet, JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...