Ga naar inhoud


Kan ik mijn Visiosat Bisat met 2 LNB's voor Astra/Hotbird behouden?


pch

Aanbevolen berichten

Ik wil eigenlijk liever een schotel met motor i.p.v. mijn Visiosat Bisat te upgraden naar een G-3/4...

Maar nu even 2 vragen:

-kan ik dan wel met 2-3 ontvangers erop kijken als deze ontvangers doorgelust zijn en ik alle 3 op de Astra zet b.v.? Wil dan alleen 's avonds in bed kunnen draaien en hebben de andere ontvangers er toch geen last van omdat die uit staan...(moet de hoofdtuner in de slaapkamer dan trouwens weer in de Astra-stand staan om de 2 andere tuners ook op Astra te hebben de volgende dag, m.a.w. kan alleen de 1e ontvanger de motor laten draaien of kunnen de 2 andere als de 1e uit staat de motor ook laten draaien?)

-moet ik andere schotel kopen met 1 LNB op een gewone ronde schotel of kan het prima met de Visiosat Bisat G2 met 2 LNB's?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een quad LNB nemen, kunnen 4 ontvangers op aangesloten worden.

Bij doorlussen kun je op de 2e ontvanger alleen kijken naar feeds die op de aktieve transponder van de 1e ontvanger zitten.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je gewoon een quad lnb nemen met op 1 uitgang een diseqc motor.

 

Zorg dan wel dat je terugdraait naar de Astra als je klaar bent met kijken op de hoofdreceiver. En je kunt geen TV kijken op de andere receivers als de hoofdreceiver op een andere sat dan de Astra staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, maar het gaat alleen maar om gelijktijdig op alle ontvangers hooguit alleen het NL-pakket te kunnen zien en als de 2 andere ontvangers uit staan op de laatste (hoofd)ontvanger wat meer aanbod te krijgen en ga zeker niet voor twin of quad-LNB's met dito extra kabels. Wil blijven doorlussen dus.

Mijn vraag is dus of ik voor uitbreiding van mijn bestaande set als aanvulling voor G3/4 op mijn Bisat kan gaan of toch maar voor een motor....

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt met een single LNB niet het hele NL pakket op meerdere ontvangers bekijken, slechts enkele zenders.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt met een single LNB niet het hele NL pakket op meerdere ontvangers bekijken, slechts enkele zenders.


Hoe bedoel je dat?
Ik kan toch alle NL zenders (NLD 1/2/3, RTL 4/5/7, SBS6, Veronica/Yetix en Net5) gelijktijding op meerdere ontvangers in huis kijken?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Mijn vraag is dus of ik voor uitbreiding van mijn bestaande set als aanvulling voor G3/4 op mijn Bisat kan gaan of toch maar voor een motor....



Met meerdere LNB'S op een vaste schotel kun je sneller zappen, met een draaibaar systeem kun je meer zenders ontvangen. Ik heb voor een compromis gekozen, Astra 1&2 + draaibaar.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Je kunt met een single LNB niet het hele NL pakket op meerdere ontvangers bekijken, slechts enkele zenders.


Hoe bedoel je dat?
Ik kan toch alle NL zenders (NLD 1/2/3, RTL 4/5/7, SBS6, Veronica/Yetix en Net5) gelijktijding op meerdere ontvangers in huis kijken?



Nee, alleen zenders met dezelfde polarisatie op dezelfde transponder. Dat zijn er slechts enkele. Een Quad LNB is echt de beste oplossing.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt met een single LNB niet het hele NL pakket op meerdere ontvangers bekijken, slechts enkele zenders.


Hoe bedoel je dat?
Ik kan toch alle NL zenders (NLD 1/2/3, RTL 4/5/7, SBS6, Veronica/Yetix en Net5) gelijktijding op meerdere ontvangers in huis kijken?



Nee, alleen zenders met dezelfde polarisatie op dezelfde transponder. Dat zijn er slechts enkele. Een Quad LNB is echt de beste oplossing.


Ik kan nu iig bovenstaande rij NL-zenders tegelijkertijd op 3 ontvangers in huis bekijken met slechts 1 LNB en allemaal doorgelust vanaf de 1e tuner...
Dus dat mogen er misschien wel enkele zijn, maar voor onze situatie met de kinderen zijn dat de enige zenders die we kijken. Ik wil echter 's avonds als ik in bed lig wat meer aanbod hebben i.c.m. mijn Dragon CAM, daarmee schijnt met een draaibaar systeem veel meer lol te beleven dan met alleen Astra en Hotbird.
Daarnaast zweert een Amerikaanse vriend van mij die hier in NL woont bij een (zijn) draaibaar systeem, hij heeft dit dan nog eens i.c.m. een Dreambox 7020 een cardsharing met een vriend via internet.

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan nu iig bovenstaande rij NL-zenders tegelijkertijd op 3 ontvangers in huis bekijken met slechts 1 LNB en allemaal doorgelust vanaf de 1e tuner...


Al deze zenders kun je op 3 ontvangers gelijktijdig ontvangen? Dat wist ik niet.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...