Ga naar inhoud


Technotrend DVB naar DVD/SVCD


Gast

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het omzetten van gecaptured .mpeg van een Technotrend / Galaxis satellietkaart naar een leesbaar mpg-bestand.

Standaard is het gecaptured bestand wel af te spelen maar in geen enkel videobewerkingspakket in te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Lerak2000

 

Galaxis leverd een PVA-bestand, deze zet ik met

PVA2PS om naar mpeg (=DVD) zonder kwaliteits verlies !

Als je iets op een gewone CD wilt zetten kun je

dit natuurlijk weer omzetten naar VCD of SVCD.

 

Het PVA2PS progje is simpel en snel, als je het niet op het net kunt vinden wil ik je het wel mailen !

 

Gr. Repel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Repel,

 

Allereerst bedankt voor je uitleg en mijn excuses dat ik even niet eerder heb gereageerd. Ben bijzonder druk en kom dan ook niet al te vaak op dit board.

Dat van die PVA is mij bekend, sterker nog, met de 2.08 versie van de Technotrend software heb je zelfs de mogelijkheid om direct mpg-bestanden weg te schrijven zodat die extra conversieslag niet nodig is. Toch levert het een mpg-bestand op dat wel leesbaar is met Mediaplayer, maar het laat zich niet inladen in een Adobe Premiere e.d. Het heeft dan blijkbaar een net niet leesbaar formaat.

Met FlaskMpeg kan je het geheel weer naar AVI krijgen en daarna met het programma Tmpeg naar mpg-formaat, maar dan ben ik 1: heel lang bezig, 2: het levert een dubbele conversieslag op.

Zoals je stelt, er bestaat een programma PVA2PS; levert dit een leesbaar bestand op voor videobewerkingspakketten, zoals bijvoorbeeld Premiere ? Want dan zou dat de oplossing kunnen zijn. Dit kan ik dan bewerken c.q. direct met Nero op VCD of SVCD zetten.

 

ps. heb je dan een URL van dit programma of kan dat echt alleen maar via PM (wink, wink)

 

groetjes

Lerak2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lerak2000

 

Ik ken de software van technotrend niet

ik gebruik Multidec ook de laatste versie's

hiervan hebben direct MPEG maar ik vind de kwaliteit minder dan waneer ik het zelf omzet met

pva2.

De mpeg die ik overhoud na het omzetten kan ik gewoon bewerken met bijv. Ulead.

 

Ik weet geen URL voor pva2, ik ben hem ooit ergens tegengekomen !

 

Gr. Repel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...