Ga naar inhoud


Ervaringen met ontvangst Duitse DVB-T in Groningen?


jalu

Aanbevolen berichten

Zijn er hier al Oost Groningers die met succes ontvangst hebben van de Duitse DVB-T pakketten zoals die over de grens FTA worden uitgezonden? Volgens de kaarten op www.dvb-t-nord.de zouden in ieder geval de multiplexen van de publieke zenders in vrijwel de gehele provincie Groningen en delen van Drenthe te ontvangen moeten zijn. Als ook de private multiplexen wat uitgebreid worden tot een dekkend geheel voor Duitsland dan zou voor de ontvangst hiervan een DVB-T ontvangertje interessant kunnen zijn als deze Duitse commerciele zenders op Astra in de toekomst gecodeerd gaan uitzenden. Die ontvangertjes kosten in Duitsland maar vanaf rond 50 euro, voor 99 euro heb je al een twintuner...

 

Het lijkt me wel een experimentje waard. Het zou nog veel interessanter zijn als ook de Nederlandse publieke multiplex gewoon zoals het hoort ongecodeerd uitgezonden zou gaan worden, maar klaarblijkelijk vinden de publieken zich in dat opzicht niet meer zo publiek...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik ontvang het volledige Duitse pakket welke wordt uitgestraald via de zender in Aurich.
Dit met een goedkope kamerantenne van de $#@%!%#$#@#! voor 7,95 euro.

groet,

Jan


Kijk, dit klinkt interessant. Zit je ver van de grens? Zelf zit ik in Stadskanaal.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...