Ga naar inhoud


Aansluiten disegc 10/1


cashnoflow

Aanbevolen berichten

Wie weet raad met het volgende:

Hoe kan ik LNB nummer elf aansluiten op een 10/1 diseqc switch die ik heb geprogrammeerd in mode 2. Ik gebruik een Maxplus en als tweede tuner een Topfield (doorgelust) . Mode 2 omdat daarmee de Topfield hetzelfde blijft werken als de eerste ontvanger (v.w.b. het kiezen van de satelliet). Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd, van het aansluiten van een opvolgende 1.0 switch tot een tweede 10/1 switch toe (in diverse modi geprogrammeerd).

En welke instelling(en) op beide tuners moet ik gebruiken.

Dank voor het meedenken.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee de Topfield heeft geen 12V schakeling.

Maar inmiddels werkt het op de Maxplus. Ik heb de 10/1 vandaag geherprogrammeerd in mode 5 en opnieuw aangesloten conform de eerder verzonden bijlage. Ik weet nog niet of deze instelling ook werkt op de Topfield als tweede tuner.

Doordat ik alle koppen heb moeten verschuiven op de T55 om de 8W erbij te krijgen, bleek de kop voor de 8W, uiteindelijk niet goed te staan. Ik scande de 5W i.p.v. de 8W. Ik kreeg wel de kanalen binnen op de 5W (en de 5W origineel werkte niet meer behalve de MCM Belgique, dus verwarring kompleet) maar ik legde in eerste instantie geen verband met koppen die verkeerd stonden, nu opgelost. Dus nu een T55 met 10 koppen en de Hispasat apart. Alleen nog even fijntunen. Topic kan wat mij betreft gesloten worden. Ieder bedankt voor het meedenken.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...