Ga naar inhoud


Goede setup gezocht, wie helpt even?


Gast Lainke

Aanbevolen berichten

CITAAT UIT HDTV:

Ik heb zelf een topfield Pvr4000 gehad in combinatie met een 42PF996/10 van Philips. Het beeld was gewoon niet goed. Waarom weet ik nog steeds niet, maar de topfield was inderdaad niet brilliant en scherp. Sterker nog .... als ik mijn oude DSX7072 aansloot van Philips was deze veel en veel scherper.

 

Heb nu een andere satellietonvanger (IDL7000 van Inverto) en deze is perfekt op mijn plasma. Misschien heb je hier niet zoveel aan, maar dit was mijn ervaring met de Topfield.

 

bovenstaande klacht heb ik al vaker gehoord, ook met lcd.

toekomstgericht? misschien toch niet zo`n goeie keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welke ontvanger raden jullie mij dan aan als die kwaliteit van de topfield niet zo goed is, moet een twintuner zijn met harde schijf om op te kunnen nemen, prijs rond de 250 - 300€.

 

En hoe werkt het indien ik volgende setup zou nemen, dus 1 twin lnb voor Asta 19,2 en een monobloc voor astra 2 en hotbird, hoe word dit aangesloten aan de reciever want dan zit je toch met 4 aansluitingspunten van die lnb's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield is prima, beeldkwaliteit is goed. Dat iemand met zijn specifieke TV er geen goed beeld uit kreeg kan aan van alles liggen.

 

Voor dat geld kun je denk ik geen betere ontvanger vinden. Ikzelf heb al jaren een TF4000PVR en hij bevalt super. Tip: Op het tweedehands forum wordt er regelmatig eentje te koop aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de topfields zit een gewone harde schijf zoals ook in een PC zit. Er zal waarschijnlijk inzitten wat de verkoper zegt. Als je de opname lijst oproept staat onderin de grootte van de schijf genoemd, dus het is eenvoudig te verifieren. Ze worden met schijven tot 250GB uitgerust, de "instap" uitvoering heeft een 40GB schijf. Ze worden ook wel zonder schijf verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe werkt dit nu met die lnb als ik 1 twin lnb neem voor Astra en 1 monobloc voor Astra 2 en Hotbird, hoe word dit aangesloten aan de reciever?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
tuner1  \---- DISEQC switch          \--- Astra1 LNB          \--- Monoblock (hier zit een tweede switch in)tuner2  \--- Astra1 LNB


Alternatief met 4-in-1 switch:
Code:
tuner1  \---- DISEQC switch          \--- Astra1 LNB          \--- Hotbird LNB          \--- Astra2 LNBtuner2  \--- Astra1 LNB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
1 twin lnb voor Asta 19,2 en een monobloc voor astra 2 en hotbird, hoe word dit aangesloten aan de reciever want dan zit je toch met 4 aansluitingspunten van die lnb's?

De verkoper zei me dat er in de TF 4000 PVR 160GB harde schijf zit, maar ik zie overal maar 40 GB staan, wat is het nu juist?


Mono blok voor as2 en HB? nog niet gezien, die zijn voor as1 en HB, wat voor schotel had je in gedachte? je bent beter af met een schotel waar je 3 twin lnb's op kwijt kan, 2 switches, 2 kabels naar binnen.

De tf4000 'werd' eerst geleverd met een 40gb HD, maar dat is later 80 geworden, je kan er zelf vanalles inzetten, dus het kan heel goed zijn dat iemand er 1 levert met 160gb.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
1 twin lnb voor Asta 19,2 en een monobloc voor astra 2 en hotbird, hoe word dit aangesloten aan de reciever want dan zit je toch met 4 aansluitingspunten van die lnb's?

De verkoper zei me dat er in de TF 4000 PVR 160GB harde schijf zit, maar ik zie overal maar 40 GB staan, wat is het nu juist?


Mono blok voor as2 en HB? nog niet gezien, die zijn voor as1 en HB, wat voor schotel had je in gedachte? je bent beter af met een schotel waar je 3 twin lnb's op kwijt kan, 2 switches, 2 kabels naar binnen.

De tf4000 'werd' eerst geleverd met een 40gb HD, maar dat is later 80 geworden, je kan er zelf vanalles inzetten, dus het kan heel goed zijn dat iemand er 1 levert met 160gb.


Kan ik niet gewoon monobloc voor Astra1 en hotbird en 2 single lnbs voor Astra 1 nogmaals en Astra 2, via switch en dan 1 kabel naar binnen en doorlussen op de reciever?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan ik niet gewoon monobloc voor Astra1 en hotbird en 2 single lnbs voor Astra 1 nogmaals en Astra 2, via switch en dan 1 kabel naar binnen en doorlussen op de reciever?

Nee.

 

Als je een twintuner wil en meer dan één satelliet ontvangen dan moet je gewoon zoals WPW zegt met drie LNB's. Je kan ook twee single LNB's en één twinLNB (waarvan die voor Astra1 een twin) nemen dan heb je maar 1 switch nodig. Er gaan dan twee kabels naar binnen. Twee tuners betekent twee kabels. Doorlussen moet je niet aan denken, dat wil je echt niet.

Zo duur is dat niet. Twee single LNB's voor ongeveer 10 euro per stuk een twinLNB voor ongeveer 20 euro en een switch van ongeveer 12 euro.

Is zo'n 52 euro. Met drie twinLNB's ben je dan 32 euro duurder uit. Voor de Astra satellieten en de Hotbird heb je met goedkope LNB's prima ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kan maar van dit soort setup's gaan de meeste spijt krijgen na verloop van tijd, men wil alles maar het moet wel door 1 kabel en dat is leven met een compromie die 'later' niet egt leuk is als de kabel in de muur is gefreest.

 

Als je op meerdere plaatsen wilt kijken zoals ik het begrijp neem dan 3x een quad lnb, 4x switches en 4x kabels naar binnen, eenmaal binnen kan je met die 4 kabels 4x onafhankelijk kijken en/of combineren met opnemen. Binnen kan je sneller een kabel verleggen en buiten ben je voor 99% klaar voor wat jaartjes, er kan dan zelfs nog een quad lnb bij.

 

Vervang 4x met 2x en quad met twin als 2 kabels binnen ook genoeg is.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Kan ik niet gewoon monobloc voor Astra1 en hotbird en 2 single lnbs voor Astra 1 nogmaals en Astra 2, via switch en dan 1 kabel naar binnen en doorlussen op de reciever?

Nee.

Als je een twintuner wil en meer dan één satelliet ontvangen dan moet je gewoon zoals WPW zegt drie LNB's (waarvan die voor Astra1 een twin), één switch en twee kabels naar binnen.
Twee tuners betekent twee kabels. Doorlussen moet je niet aan denken, dat wil je echt niet.
Zo duur is dat niet. Twee single LNB's voor ongeveer 10 euro per stuk een twinLNB voor ongeveer 20 euro en een switch van ongeveer 12 euro. Voor de Astra satellieten en de Hotbird heb je met goedkope LNB's prima ontvangst.


Dan zal ik een kabel moeten bijtrekken, vorige bewoners hadden sateliet maar ik zie maar 1 kabel lopen en die loopt mooi onder de grond en komt terug aan de tv-aansluiten naar boven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...