Ga naar inhoud


Firestarter Icon Tray in mandriva 2006


Henksat

Aanbevolen berichten

Ik heb een Linux PC draaien onder Mandriva 2006, eerder gebruikte ik Fedora Core 4.

In beide gevallen maak ik gebruik van Firestarter als Firewal. In Fedora stond na de installatie een icoontje in de taakbalk (onder Gnome).

Nu als ik Firestarter installeer in Mandriva, staat er geen icoontje in de taakbalk , nu onder KDE. Verder werkt Firestarter voortreffelijk.

 

Op de site van Firestarter staat in de FAQ: How to get Firestarter icon tray. Zowel een handleiding voor Gnome alsmede voor KDE.

Ook deze handleiding geeft geen icon tray.

 

Op zich niet zo dramatisch, maar als Firestarter op de achtergrond draait, en je wilt een setting veranderen moet je hem voor een 2e keer starten, omdat je het eerste proces dus niet via de icon tray kan oproepen.

 

Wie heeft de gouden tip?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rechts klikken naast 't laatste icoontje op je snelstartbalk-->Applet aan paneel toevoegen-->dan opent er zich een menu, waar je de applicatie kan opzoeken en aanklikken-->bevestigen doe je met de knop;'aan paneel toevoegen'...klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

John, dat is niet de optie die ik zoek, die kende ik wel.

Het moet een icoontje zijn die een actieve systeemservices laat zien.

 

Kijk op deze site: http://www.fs-security.com/docs/faq.php

Onder deze kop: Launching Firestarter minimized to the tray on login

En dan bij KDE: Using KDE:

 

De autostart maken lukt wel, er verschijnt alleen geen icoontje ten teken dat deze services loopt en vanwaar de grafische interface op te roepen is om instellingen te veranderen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo lees, moet je eerst eens natrekken waar firestarter exact staat weggeschreven onder Mandriva.

In het vb. staat deze onder: '/usr/bin/firestarter'...maar dit pad kan er anders uitzien distro afhankelijk.

 

Dan moet je de gewone user permissies geven om firestarter te mogen starten/wijzigen.Dat door het bestand '/etc/sudoers' te wijzigen.

 

Daarna zou 't moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

John, dat automatisch starten lukt wel, als root en als user.

Maar als het programma is gestart geeft het geen icoon in de system tray.

 

(net als MSN in XP doet laten we maar zeggen)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...