Ga naar inhoud


Image flashen via Dream Up netwerk mode


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe kan je met Dream Up een DM7020 flashen via netwerk ? Ik vul de ip van de pc en van de Dreambox in, vink aan dat het om upload via netwerk gaat en druk dan connect. Er wordt dan gevraagd om de box aan te zetten, maar dat is toch alleen als het via serieel moet? of doe ik iets verkeerd... ander programmaatje misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hoe kan je met Dream Up een DM7020 flashen via netwerk ? Ik vul de ip van de pc en van de Dreambox in, vink aan dat het om upload via netwerk gaat en druk dan connect. Er wordt dan gevraagd om de box aan te zetten, maar dat is toch alleen als het via serieel moet? of doe ik iets verkeerd... ander programmaatje misschien.

Je hebt Dream Up niet nodig, doe gewoon het volgende:
1. zet de dreambox met de powerknop achteraan uit
2. druk de 2 knoppen (met pijltje omhoog en omlaag) vooraan samen in en zet de dreambox weer aan met de powerknop
3. hou het display in de gaten, er zal contact gemaakt worden met de dhcp-server van het netwerk en als het ip-adres van de dreambox zichtbaar wordt mag je de twee knoppen vooraan loslaten
4. surf nu op een PC op het netwerk naar het zojuist getoonde ip-adres en je ziet een webpagina met bovenaan
de tekst: This is the DM7020 bootloader Web Interface.
Volg de instructies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
2. druk de 2 knoppen (met pijltje omhoog en omlaag) vooraan samen in en zet de dreambox weer aan met de powerknop

Knop met pijltje naar beneden is voldoende,

deze inderdaad ingedrukt houden tot je een ip adres ziet

en deze type je in je web browser.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf had ik eerst ook het probleem bij m'n 7025 dat ik de webinterface niet kon benaderen. Blijkt na veel gepuzzel dat na aanzetten en knop naar beneden drukken je het ip-adres hebt. Dit invullen als adres en niet zoals ik deed de box weer opnieuw laten doorstarten. De box moet namelijk niet geheel naar Linux booten. Je moet het opstartproces dus stoppen om uberhaupt dit interface te kunnen benaderen.

Dit had mij een hoop tijd gescheeld als ik het wist! Doe er mischien je voordeel mee!

 

Tynosh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zelf had ik eerst ook het probleem bij m'n 7025 dat ik de webinterface niet kon benaderen. Blijkt na veel gepuzzel dat na aanzetten en knop naar beneden drukken je het ip-adres hebt. Dit invullen als adres en niet zoals ik deed de box weer opnieuw laten doorstarten. De box moet namelijk niet geheel naar Linux booten. Je moet het opstartproces dus stoppen om uberhaupt dit interface te kunnen benaderen.
Dit had mij een hoop tijd gescheeld als ik het wist! Doe er mischien je voordeel mee!


Je had jezelf een hoop tijd bespaard als je even je handleiding erbij gepakt had.
Die verwijst naar een website. Voor de 7025

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/eng_browser.php

en voor de 7020

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7020/eng_browser.php
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok bedankt voor de reacties, had dit ook in de handleiding niet gezien.. Gaat dat flashen via de webbrowser veel sneller als serieel ?


Stukken sneller, binnen de minuut staat je nieuwe image erop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...