Ga naar inhoud


opdelen van één coaxkabel kan dat


Gast

Aanbevolen berichten

Vraag:

Ik ben in het bezit van een schotelantenne die met een 75 ohm coaxkabel.verbonden is met een nokia receiver naar mijn tv in de kamer.

Ik wil nu graag deze coaxkabel voor de eerste receiver splitsen naar twee coaxkabels die op hun beurt weer aangesloten worden op twee andere receivers en hun tv, dus drie receivers aansturen door een coax kabel. Kan dat ?

Zo ja, wat heb ik daarvoor nodig en als dat niet kan wat adviseren jullie dan.

Ter info: ik mag geen tweede coaxkabel vanaf mijn schotel trekken naar een van de andere receivers. Wel heb ik inmiddels het draadloos overbrengen van het video signaal met meerdere merken uitgeprobeerd,maar helaas te vergeefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het board!

 

kan maar je kan dan alleen zenders kijken die op dezelfde transponder zitten en vertikaal of juist horizontaal is (net wat de eerste receiver kijkt) bekijken. receivers moeten wel een lnb out poortje hebben. ik adviseer sterk aan om een 2e kabel aan te leggen maar als dat echt niet kan...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Herman 57.

 

Via de doorlus mogelijkheid of door gebruik van een splitter is dit wel mogelijk, maar het geeft beperkingen aan de ontvangst. De ontvangen kanalen hoeven niet op dezelfde transponder te zitten, maar de transponders die ontvangen kunnen worden hebben wel allemaal dezelfde polariteit en zitten in dezelfde band, dus hoge of lage band. Bij gebruik van de doorlus mogelijkheid bepaald de eerste ontvanger, gezien vanaf de LNB, in welke band en op welke polarisatie gekeken kan worden. Bij gebruik van en slpitter hebben horizontale polarisatie en de hoge band voorrang. Als dus één van de ontvangers op een horizontaal gepolariseerde transponder afstemd moeten de andere ontvangers ook horizontaal kijken en evenzo met de bovenband. Voor de Nedederlandse kanalen en veel Duitse is dat niet z'on probleem omdat die bijna allemaal in de bovenband zitten en horizontaal gepolariseerd zijn. Als je meer wilt weten zoek dan even op splitter. Er is al veel over geschreven.

 

@ kralingen.

 

Bij de unicable ontvangers en LNB is het zo dat eigenlijk een deel van de ontvanger in de LNB ondergebracht is. Via een speciaal DiSEqC commando gaat er een opdracht naar de LNB om op de gewenste transponder af te stemmen. In de LNB wordt deze transponder dan omgezet op een vaste frequentie. In de ontvanger wordt dan het signaal niet op de eigenlijke transponder frequentie ontvangen maar op deze vaste frequentie waarop alle transponders die door de ontvanger geselecteerd worden binnenkomen. Zo kan de LNB vier ontvangers bedienen die dan elk een eigen vaste frequentie krijgen. Je hebt hiervoor dus een ontvanger nodig die met dit systeem kan werken en een speciale unicable LNB. De ontvangers kunnen dan via de doorlus mogelijkheid ervan gekoppeld worden of via een splitter aan het eind van de kabel waarop dan de ontvangers aangesloten worden. Bij beide koppelingen vervalt dan de normale beperking dat de ontvangers alleen naar transponders in dezelfde band en met dezelfde polarisatie kunnen kijken.

De LNB kan natuurlijk alleen die sat ontvangen waarop de schotel gericht staat. Alle aangesloten ontvangers moeten dus naar dezelfde sat kijken.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...