Ga naar inhoud

Pli Emerald & Samba

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Dus in hostname staat er dreambox-1

Als ik hostname typ niks....

Als ik hostanme dreambox-1 typ en dan terug hostname krijg ik dreambox-1 , start ik echter de box opnieuw terug niks.

En in de log staat nu:

Get_Hostbyname: Unknown host.

Hetzelfde dus maar nu staat er achter host een . waarom weet ik niet.

Geplaatst:

Probeer eerst eens een standaard smb.conf

Code:
[global]                                                          load printers = no                                             guest account = root                                           log file = /tmp/smb.log                                        security = share                                               server string = DreamBOX network services                      workgroup = Dream                                              netbios name = DreamBOX                                                                                                    [Configuration]                                                  comment = Configuration files - take care!                     path = /var                                                    read only = no                                                 public = yes                                                   guest ok = yes                                                                                                              [Harddisk]                                                       comment = The harddisk                                         path = /hdd                                                    read only = no                                                 public = yes                                                   guest ok = yes                                               

Werkt 't dan? Daarna stap voor stap dingen toevoegen.

Geplaatst:

Hi,

Heb dit nu gedaan en heb de error in de log nu:

Get_Hostbyname: Unknown host .

No interface found for address 0.0.0.0

Get_Hostbyname: Unknown host .

No interface found for address 0.0.0.0

Geplaatst:

Deze zijn eruit, nog steeds dezelfde error, krijg het niet werkende. Snap het niet meer.

Geplaatst:

Hier ook beide bestanden zijn zoals eerder aangegeven, maar geen samba (na veelvuldig resetten).

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Hoi,,

Ik dacht dat je een foutje in de config file had,,

In het eerste gedeelte van je config bij

host allow heb je geen volledig ip nr. ingeven .

hier staat volgens mij de fout.............

hosts allow = 192.168.1. 255.255.255.0

groetjes bert,,,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen