Ga naar inhoud


Programeren van smd kaart met jdm programmer


Gast

Aanbevolen berichten

kan mij iemand helpen met het programeren van een smd kaart met een jdm programer(zonder voedin aansluiting ) (gebruikt spanning van com poort ) ik gebruik het programma pix 1.15 maar vind geen ander programma dat goed is voor het programeren dus als je iets beter weet dan pix vertel gerust <BR>nu als ik de kaart wil schrijven met pix lukt me soms soms ook niet <BR>zoals nu de eeprom is geschreven maar de pic niet die geeft ieder keer als ik will blowen (programeren) een foutmelding (blowing pic : blow program error at 0000h pic = 0000 2881 wanted ) weet niet wat dat betekent maar zou het graag willen weten ik heb de jdm programer op com 1 stan com 1 en 2 hebben geen aparatuur in gebruik buiten mijn jdm programmer <P>groeten en bedankt voor de moeite te doen om dit te lezen <P>hopelijk kan iemand mij helpen <P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als alternatieve software kun je ic-prog gebruiken, dat staat hier in de download area. <BR>En voor zover ik weet kun je met een jdm alleen de pic van een smd kaart programmeren, voor de eeprom heb je een phoenix interface nodig en als software kan je dan winphoenix gebruiken. Als je alleen een jdm wilt gebruiken heb piccard nodig waar de eeprom vanaf kan, zodat je die in het voetje op de jdm kan zetten. Dan kan je hem wel proggen, dit werkt bij mij prima.<P>Alex Krycek<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ic-prog ondersteund standaard "through-pic programming" van de eeprom.<BR>Zie ook de help file van ic-prog.<BR>Werkt prima voor pic en eeprom met jdm.<P><BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jan, loop maar eens de wizard door die IC-Prog 1.01 heeft.<BR>Daar wordt je precies verteld wat je moet doen, en dat is dus eerst met de jdm, dan de phoenix en dan weer de jdm.<BR>Dat is ook through pic programmeren, maar de phoenix werkt anders dan de jdm.<BR>Dat verschil zit hem voornamelijk in de kloksnelheid van de pic, die moet 3,57 MHz zijn.<BR>(Een phoenix op 6.00 MHZ is dus niet goed, even het kristal verwisselen).<BR>De schakelaartjes waarvan gesproken wordt in die wizard zijn van gecombineerde programmers.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Jan Korpershoek:<BR><B>Sorry, maar heb echt gelijk.<BR>werkt namelijk prima bij mij!<BR></B><HR></BLOCKQUOTE><P>Moet Jan gelijk geven. Heb zelf een JDMprog<BR>Enige wat je moet doen is de EEPROM uit het <BR>voetje vd kaart halen en in het voetje op de<BR>programmer plaatsen. Uiteraard ook de settings wijzigen naar de EEPROM.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

IC uit voetje halen werkt natuurlijk niet met een Gold of smd kaart, hiervoor heb je toch echt naast de JDM programmer (als deze al werkend te krijgen is) een Phoenix programmer nodig. Nog beter is een Gold programmer, deze kan wel alles in 1 keer.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ace,<BR>Even terug op je eerste vraag...<BR>De melding error at 0000h betekent geen connectie met je kaart. Heeft waarschijnlijk alles te maken met een te lage voedingspanning uit je compoort om je pic te proggen. 10k weerstand vervangen voor 100 Ohm. JDM programmer heeft minimaal 9 volt nodig. Eerst meten dan schema aanpassen !!<BR>Suc6<P>Bocky Wocky<P>------------------<BR>

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bocky Wocky ik heb aan jou een vraag ik begrijp dat jij er verstand van heeft ik heb een jdm prog v1.0 en een piccard v1.1 kaart 16f84 24c16, is het bij mij ook mogelijk (omdat ik ook steeds 0000h op beeld krijg) dat mijn com poort niet communiseerd dat ik ook de weerstand moet veranderen ivm 9 volt voedingsspanning .al vast bedankt groetjes Smak <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...