Ga naar inhoud

DM500 : Krijg Netwerk Map Niet Gemount...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb sinds kort een Dm 500, nu wil ik ook graag opnemen, maar ik krijg de gesharde map niet gemount.

Ik heb een map geshared op \\192.168.2.10\zz , en die werkt vanaf een andere pc.

Dit zijn de instellingen van de DM 500 :

osdshotdu1.jpg

Als ik de Dm 500 in file mode zet, zie ik ook niet de mappen die in de gesharde map staan..

Iemand een idee wat ik niet goed doe???

Geplaatst:

CIFS dus niet NFS gebruiken gaat bij mij sneller.

In XP user dream met wachtwoord root aanmaken.

folder zz sharen.

En op de dreambox dus de user naam (dream) en wachtwoord root aangeven.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Heb gisteren even met een pdf die ik vond op internet een share geprobeerd en het werkt naar behoren.

Afspelen van opnames gaat hier vanaf pc naar dreambox zonder horten en stoten.

Waar ik me wel rot naar zoek is hoe ik het videomenu op kan roepen met de AB van de DM500.

Dus open de PDF en doe exact wat erin staat dan komt het helemaal goed.

1193054-Dreamboxcifs.pdfOphalen info...

Geplaatst:

Hier geen problemen met cifs:

HD-Recording op PC met DB-500 via CIFS

Je kunt in de Pli-image (b.v. Emerald) een DB-500 via CIFS te laten opnemen op een HD van een PC in hetzelfde netwerk. Zelfs de Timer-opnames gaan goed terwijl je leest dat veel mensen hier met CIFS problemen mee hebben en daar NFS voor gebruiken.

Ik heb op de PC op de D-Schijf een map gemaakt genaamd MUZIEK, hierin een submap gemaakt MOVIE. De map muziek heb ik een gedeelde map van gemaakt met als

share-naam ook MUZIEK. Ik heb een extra gebruiker aangemaakt onder Windows XP met de naam DREAMBOX. De gebruiker dreambox heeft als username DREAMBOX en als password ook DREAMBOX. Dat is alles wat je binnen je computer hoeft te doen.

(Je kunt het aanmaken van een extra user zelfs achterwege laten binnen 1 netwerk, dan werkt het ook)

p.s. Let wel op een overeenkomstig gebruik van hoofdletters. Als je ze gebruikt, gebruik ze dan op beide locaties.

Hieronder staan de instellingen welke je moet ingeven via Menu-Instellingen-Geavanceerde instellingen-Communicatie instellingen-Mounts.

192.168.1.21 CIFS

Muziek

/hdd

rw

nolock,rsize=8192,wsize=8192

dreambox

dreambox

X Automount (aanvinken)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen