tajvdz Geplaatst: 28 juli 2006 Geplaatst: 28 juli 2006 Hoi, Iemand ervaring met een nul modemkabel aangesloten via een serieel naar usb verloopkabeltje? Op mijn laptop zit namelijk standaard geen serieële aansluiting. Ik heb wel zulke verloop kabels van usb naar gamepoort en ps/2 en die werken goed. Ik nam eerst altijd mijn Dreambox mee naar mijn gewone pc als ik er een nieuwe image op wilde zetten, maar nu staat alles nogal lastig in een nieuwe kast en is het denk ik handiger om de dreambox op z'n plaats te laten staan en de laptop erbij te zetten. Of is het zoiezo beter om te patchen met alle andere kabels los? In dat geval zou ik het op de oude manier kunnen blijven doen.. Ik hoop dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven... Groetjes Twan
michel130 Geplaatst: 28 juli 2006 Geplaatst: 28 juli 2006 usb serial is geen enkel probleem , ik gebruik het hier ook , aan de serial 0 kabel en aan de usb ook 0 kabel en flashen maar. Je kan ook via het netwerk flashen Je kan ook via root.cramfs flashen. Succes Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
tajvdz Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Geplaatst: 28 juli 2006 netwerk kabel gebruik ik erbij. ik flash met dreamup. ik ga niet alleen via netwerkkabel en dreamup lan flashen. daar heb ik teveel negatieve verhalen over gehoord. ik vind met dreamup het prettigst en wil die methode het liefste blijven gebruiken. Maar ik heb een nul modemkabel met aan beide kanten dus een serieële stekker. Omdat op de laptop geen serieële aansluiting zit wil ik dus alleen aan de kant van de laptop een verloop naar usb..neem aan dat jij dat ook hebt? en moeten bij flashen alle andere kabels persee los?
adupont Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Je kan dreamup gewoon blijven gebruiken met je 2 kabels: - UTP-kabel voor netwerk - nullmodemkabel voor serial De nullmodemkabel sluit je aan op je dreambox en op je pc (via verloopstekker). michel130 wees ook nog op de andere mogelijkheden om je box te flashen, maar de methode die jij verkiest kan je perfect blijven uitvoeren met je verloopstekker erbij... Mvg, adupont.
milili Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 als je een 7020 hebt is het ook geen probleem om alleen netwerk rj45 te doen! ik gebruik geen serieel ! nog nooit gedaan. maar met usb2 serieel heb ik al wel andere ontvangers metlaptop geflashed gaat altijd goed wel effe zorgen dat je serielepoort in je laptop op poort 1 zet ! succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
tajvdz Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Geplaatst: 29 juli 2006 ok ben genoeg overtuigd dat het gaat lukken. Alleen in de handleiding van Dreamup staat duidelijk dat alle andere kabels verwijderd moeten worden. In dat geval kan ik net zo goed de Dreambox ook even verplaatsen. Dus iemand daar nog wat over te zeggen? Moet je perse flashen met de andere kabels los? Ik heb dit in het verleden wel altijd gedaan, maar als ik de Dreambox op de plek laat staan dan is het het handigst met de kabels vast en de nulmodemkabel los laten hangen en die aan de laptop verbinden. Netwerk gaat dan weer van laptop naar een switch waar ook de Dreambox op zit. Maar goed als alle kabels dus perse los moeten dan maakt het verplaatsen ook niet uit en kan ik het flashen net zo goed bij de pc doen. Het lastigste is het los en weer vast maken van de kabels omdat ik daar lastig bij kan...
milili Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 bij mij blijft ie op de plek en alle kabels eraan maar zoals al gezegd ik hebeen 7020 succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
tajvdz Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Geplaatst: 29 juli 2006 ja is misschien anders omdat je bij de 7020 de nul modemkabel dus niet hoeft te gebruiken...
michel130 Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Ik heb 7000 en ik doe gewoon usb2serial met alle kabels eraan flashen , geen enkel probleem. bij de 7020 heb ik afgelopen vrijdag ook gewoon met kabels en alles geflasht met serial kabel , ik wist niet zo snel hoe ik het anders kon doen , aangezien er nog een orginele image erop was. mijn ervaring is gewoon laten staan in de kast , 0 kabel eraan en als het moet gewoon flashen geen enkel probleem. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
adupont Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Het flashen gebeurt zonder dat de dreambox opstart... dus ik kan mij niet inbeelden welke problemen andere kabels zouden kunnen veroorzaken. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Dat lijkt mij nogal een gedoe als je telkens alles moet afkoppelen als je dreambox netjes in een kastje of zo is geplaatst? Mvg, adupont.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen