Ga naar inhoud


Teletekst & UPC Mediabox


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat je via de knop "Text" op de AB teketekst zou kunnen bekijken. Echter als ik daarop druk gebeurt er dus niets.

 

Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Dat is een logische conclusie, maar heeft nog nooit gewerkt. Het zal wel ooit (2015?) bij een of andere update goed komen.
Groeten, Alfons

Dat vind ik dan zwaar k.u.d!

Reden om zaakje terug te brengen ware het niet dat Digitenne een volledig drama was en Satelliet wil ik nog niet over m'n lijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@anton2e

 

op dit moment is het teletext knopje bedoeld om als je de afstandsbediening in de tv mode hebt, de teletext van de tv te bedienen.

De teletextfunctie zal best wel beschikbaar worden in de komende volgende software updates, tot nu zijn de software updates alleen gebaseerd op het oplossen van het blokjesprobleem, wat voor 99% is gelukt.

Eerst een stabiele box waarmee je tv kunt kijken, daarna pas toeters en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Reden om zaakje terug te brengen ware het niet dat Digitenne een volledig drama was en Satelliet wil ik nog niet over m'n lijk"

 

Dan blijft er weinig voor je over, misschien moet je dan maar voor je zelf een kabelbedrijf beginnen of een perfect product op de markt brengen ;-)

Kan ik dan ook concluderen dat je geen Windows op je pc hebt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@anton2e

op dit moment is het teletext knopje bedoeld om als je de afstandsbediening in de tv mode hebt, de teletext van de tv te bedienen.
De teletextfunctie zal best wel beschikbaar worden in de komende volgende software updates, tot nu zijn de software updates alleen gebaseerd op het oplossen van het blokjesprobleem, wat voor 99% is gelukt.
Eerst een stabiele box waarmee je tv kunt kijken, daarna pas toeters en bellen.


Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, "blokjes" ontstaan in het UPC netwerk en daar zijn ze nu al maanden "hard" mee bezig om te verbeteren.
Als het netwerk slechte signalen levert kan de Mediabox er ook niks van maken .
Waar ze mee bezig zijn is te zorgen dat die box niet iedere keer vast loopt als tie een slecht signaal krijgt.
En die teletext, eerst zien dan geloven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
op dit moment is het teletext knopje bedoeld om als je de afstandsbediening in de tv mode hebt, de teletext van de tv te bedienen.
De teletextfunctie zal best wel beschikbaar worden in de komende volgende software updates, tot nu zijn de software updates alleen gebaseerd op het oplossen van het blokjesprobleem, wat voor 99% is gelukt.
Eerst een stabiele box waarmee je tv kunt kijken, daarna pas toeters en bellen.

Sorry maar ik beschouw Teletekst als behorende tot de basisfuncties. Daarnaast is het blokjesprobleem (nog niet meegemaakt, wel stilstaande/schokkende beelden) als technische fouten die m.i. weinig met software in de box te maken hebben maar uitsluitend met de kwaliteit van het uitgezonden signaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan blijft er weinig voor je over, misschien moet je dan maar voor je zelf een kabelbedrijf beginnen of een perfect product op de markt brengen ;-)

Excuses! Ik wist niet dat het verboden was om te schrijven dat het digitale produkt dus verre van perfect is. Sterker, het is behoorlijk gammel.

(smilies veranderen de boodschap niet)

Citaat:
Kan ik dan ook concluderen dat je geen Windows op je pc hebt??

Relevantie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
iets met hand voor de afstandbediening op tv drukken hand weg dan teletekst help is exit

Blijkt inderdaad te werken! Sterker (raar maar waar) als ik de AB van mijn TV gebruik dan werkt het ook.

Conclusie is dan m.i. dat de fout of in de AB zit of in de Mediabox. In beide gevallen kan UPC dit simpel in de software van de Mediabox aanpassen door de IR codes aan te passen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Sorry maar ik beschouw Teletekst als behorende tot de basisfuncties. Daarnaast is het blokjesprobleem (nog niet meegemaakt, wel stilstaande/schokkende beelden) als technische fouten die m.i. weinig met software in de box te maken hebben maar uitsluitend met de kwaliteit van het uitgezonden signaal.


Het kan natuurlijk zijn dat je het blokjesprobleemtijperk niet eens hebt meegemaakt, dat is afhankelijk vanaf wanneer je de settopbox hebt, het is namelijk vanaf softwareversie 1.93 opgelost.
Men dacht toendertijd dat het inderdaad een signaalprobleem was en kon je van UPC kosteloos een retourgeschikte versterker krijgen.
Maar dat bleek dus niet het probleem te zijn, het zit het m echt niet in het netwerk, het is puur een software probleem.
UPC heeft op dit moment 2 boxxen in omloop, een pace en een thomson en bijde hebben nog het 1 en ander aan softwarebugs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Dan blijft er weinig voor je over, misschien moet je dan maar voor je zelf een kabelbedrijf beginnen of een perfect product op de markt brengen ;-)

Excuses! Ik wist niet dat het verboden was om te schrijven dat het digitale produkt dus verre van perfect is. Sterker, het is behoorlijk gammel.

(smilies veranderen de boodschap niet)

Citaat:
Kan ik dan ook concluderen dat je geen Windows op je pc hebt??

Relevantie?


Het is inderdaad niet verboden om te schrijven wat je wilt, maar is er dan wel iets wat wel goed werkt, vandaar mijn opmerking over Windows,
(bijna) iedereen zeurt er om dat het prut OS is, maar toch gebruiken we het?

"smilies veranderen de boodschap niet", niet de boodschap maar wel de toon ervan, en die kun je zonder smilies niet lezen/horen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...