Ga naar inhoud

[4000PVR] problemen met cam en wat meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als beginnende schotelist, ben ik sinds kort "3 dagen" in het bezit van een tf 4000 pvr. Prachtig! zou je zeggen. Misschien heb ik de trucks nog niet helemaal door. Ik loop tegen 2 dingen aan waar ik jullie hulp wel bij zou kunnen gebruiken.

1. Ik heb de cd kaart in mijn cam geplaatst en netjes geactiveerd. Nu ben ik vrolijk bezig alles wat op zijn plek te zetten, maar als ik soms bij gecodeerde zenders kom en daarna weer naar bijv. ned 1 ga dan kan ik maar beter de TF weer uit zetten want er komt geen taal of teken meer uit het apparaat. Hoe kan dit? voor de duidelijkheid ik heb als cam een "matrix reborn"

2. Andere keer loop ik door de zenderlijst dan loopt alles vast en begint de tf zomaar aan een reboot met "run" in de display. Is dit wel gezond en normaal.

Hoop dat ik de vragen een beetje goed heb verwoord, en dat er mensen zijn die mij bij deze vragen kunnen helpen.

Geplaatst:

Zowel de CAM als de Topfield moeten wel de laatste software versie hebben, in dit forum staan dieverse firmware voor de TF, even zoeken, TF4000PVR-Topfield-SYS_206-2006Apr27 is de laatste versie. Als je dit zelf er niet kan inzetten dan zal je even langs de dealer moeten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Matrix CAMs werken erg slecht in de Topfields. In het algemeen wel redelijk als je de UCAS of ZCAS standaard software erin hebt zitten, maar dan nog kan hij slecht tegen door opname heen spoelen.

Ik raad je aan de CAM bij je dealer in te ruilen voor een XCAM of iets dergelijks.

Geplaatst:

Kortom! een software update zorgt voor de oplossing van mijn problemen? Zijn dit trouwens "normale" problemen voor TF, zeg maar de nukken van het product?

Geplaatst:

Ja en nee.

Ja het zijn normale nukken (dit heeft elk product wel).

Nee want de dealer behoort de laatste software erop te zetten voordat het de deur uitgaat (ook dit geld voor alle producten).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Citaat:
Matrix CAMs werken erg slecht in de Topfields. In het algemeen wel redelijk als je de UCAS of ZCAS standaard software erin hebt zitten, maar dan nog kan hij slecht tegen door opname heen spoelen.

Klopt bij mij geeft die na het spoelen in een gecodeerde opname ook eerst een kaart niet gevonden en daarna speelt die weer verder. Ik heb er de ZCAS inzitten (was zo geleverd door de leverancier).

Verder heeft die af en toe nukken als die vanaf een FTA zender weer op een CD zender komt. Dan moet ik soms de CAM er even uithalen (of de Topfield resetten) om weer beeld te krijgen.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Geplaatst:

Ik laat de 4000 altijd zelf zijn Firmware-update ophalen en installeren via de satelliet. Hoef je maar weinig voor te doen: een paar toetsen indrukken en een half uurtje geduld hebben. Heeft al vier jaar lang prima gewerkt (doe dat dan ook regelmatig).

Welke FW erop zit zie je in het hoofdmenu onder "Informatie". De rest wijst zich vanzelf. Versie 4.4.15 / 4.58.83 van 27 april '06 is inderdaad de laatste.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Het is een cam probleem,

de Matrix cams werken slechter met de topfield dan b.v. de xcam.

De Xcam of de Aston 1.07 doen het goed in de topfield.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een xcam, maar moet telkens mijn cd kaart in een mr heractiveren. Wie kent dit probleem da?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen